Joakim Caspersen
Joakim Caspersen
Joakim Caspersen er sosiolog og forskningssjef og forsker 1 ved avdeling Mangfold og inkludering. Han har doktorgrad i profesjonsstudier fra OsloMet, og har tidligere jobbet ved forskningsinstituttet NIFU og ved Senter for Profesjonsstudier (SPS) ved OsloMet, og som førsteamanuensis (20%) ved yrkesfaglærerutdanningen ved Institutt for lærerutdanning, NTNU. Caspersen jobber med utdanningsforskning i skjæringen mellom pedagogikk, sosiologi, statsvitenskap og organisasjonsstudier, og har publisert nasjonalt og internasjonalt på alle områdene. Mange av prosjektene er basert på internasjonale sammenligninger. Doktorgradsavhandlingen handlet om nyutdannede læreres mestring av yrket, og kompetanse i profesjonell yrkesutøvelse, særlig hos lærere. Han har deltatt i store internasjonale undersøkelser om temaet.
Caspersen har i tillegg jobbet med prosjekter innen barnevern, funksjonshemming og generelle oppvekstperspektiver, og med studier av hvordan høyere utdanning organiseres for å sikre best kvalitet på arbeidet som velferdsstatens profesjonsutøvere skal utføre i skole, barnehage, barnevern mm. De siste årene har forskningen i stor grad dreiet seg om inkludering i skole og oppvekst, og særlig viktig er spørsmål om organisering og samarbeid på tvers for å lage et best mulig opplæringstilbud for alle, og særlig for barn med særskilte behov.
English:
Joakim Caspersen is a sociologist and Research Director at the Department of Diversity and Inclusion. He holds a PhD in the Studies of Professions, OsloMet and has previously worked at the research institute NIFU and the Centre for the Study of Professions (SPS) at OsloMet. He has also served as an Associate Professor (20%) in vocational teacher education at the Department of Teacher Education, NTNU, and is currently also a researcher at the Norwegian Centre for Learning Environment and Behavioural Research in Education at the University of Stavanger.
Caspersen’s research spans the intersection of education, sociology, political science, and organizational studies. Many of his projects are based on international comparisons. His doctoral dissertation focused on the professional competence and mastery of newly qualified teachers, particularly in their professional practice. He has participated in different international studies on this topic.
Additionally, Caspersen has worked on projects related to child welfare, disability, and general childhood perspectives, as well as studies on how higher education is organized to ensure the best quality of work performed by welfare state professionals in schools, kindergartens, child welfare services, etc. In recent years, his research has largely been thematically focused on inclusion in education, with particular emphasis on organizational issues and cross-sectoral collaboration to create the best possible educational offerings for all children.
Prosjekter
-
Pågående prosjektMangfold og inkludering
ICCS2027 - Den internasjonale demokrati- og medborgerundersøkelsen
-
Pågående prosjektPsykisk helsearbeid | Mangfold og inkludering
Forprosjekt for et regionalt samarbeidsprosjekt mellom oppvekst og helse på Fosen: Felles innsats for mer bærekraftige lokalsamfunn
-
Pågående prosjektMangfold og inkludering
Evaluering av virkemidler rettet mot nyankomne døve asylsøkere og flyktninger
-
Pågående prosjektMangfold og inkludering
ICCS2022 - Den internasjonale demokrati- og medborgerundersøkelsen
-
Pågående prosjektMangfold og inkludering
INCLUSCHOOL
-
Pågående prosjektMangfold og inkludering
Arbeidsinkludering av unge i risikosonen for marginalisering i Norge: Overganger, bakkebyråkrati og interorganisatorisk samarbeid
-
Pågående prosjektMangfold og inkludering
Evaluering av endringer i velferdstjenestelovene
-
Pågående prosjektMangfold og inkludering
Analyser av Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser i skole og voksenopplæring, herunder elevundersøkelsen
-
Pågående prosjektMangfold og inkludering
PPT - TETT PÅ
-
Pågående prosjektMangfold og inkludering
Evaluering av Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Evaluering ny rammeplan SFO
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Lærling mot 2020
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Inkludering på alvor
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
En gjennomgang av Statpeds oppdrag, tjenester og ressursdisponering innen fagområdene syn, sammensatte lærevansker og språk og tale
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Analyse av brukerundersøkelsene for skole
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Nasjonal evaluering av skolefritidsordningen
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Bruk av tolk i barnevernsinstitusjoner og omsorgssentre for enslige
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Kandidatundersøkelse Fagskolene
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Kartlegging av barneverntiltak i minoritetsfamilier
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Følgeevaluering av Kompetanse for framtidens barnehage
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen 2015-2019
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Evaluering av pilotordningen med lærerspesialister 2015-2017
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Ettervern - en god overgang til voksenlivet?
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Elevundersøkelsen 2015-2017
Publikasjoner
-
RapportMangfold og inkludering
Innføring av rammeplan i SFO : Sluttrapport fra evalueringen av de første årene med rammeplan
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Dialogseminar: Arbeidsinkludering av unge med funksjonsnedsettelse eller psykososiale vansker
-
AnmeldelseMangfold og inkludering
Review symposium The New Political Economy of Teacher Education: The Enterprise Narrative and the Shadow State, by Viv Ellis, Lauren Gatti and Warwick Mansell, Bristol, Policy Press, 2024, 144 pp., £47.99 (hardback), ISBN 978-1447359081 (hardback)
-
Populærvitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Inkluderende samfunnsbygging og gode liv for barn, unge og framtidige generasjoner i Trondheim
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Barnevernspedagogen som profesjonell skjønnsutøver
-
Vitenskapelig antologi/KonferanseserieMangfold og inkludering
En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Research orientation and professional identity among Finnish and Norwegian teacher educators
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Discretionary decision making in child welfare – An experimental vignette study of the use of interpreter services
-
RapportMangfold og inkludering
Tett på - nye arbeidsmåter og samspill mellom skole, barnehage og PPT : Delrapport 1 fra et modellutprøvingsprosjekt i tre kommuner
-
RapportMangfold og inkludering
Ett steg fram og to tilbake Demokratiforståelse, holdninger og deltakelse blant norske ungdomsskoleelever
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Finsk og norsk lærerutdanning og syn på læreryrket – to forskjellige verdener?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
«La læreren være lærer!» Lærerarbeid, forskning og kunnskap fra 2008 til 2022
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Mechanisms of Persisting Inequality – Case Studies of Norwegian Daycare Facilities for Children
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Knowledge matters - Changes in novice and experienced teachers' valuation of knowledge
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Praksisrettede pedagoger og disiplinorienterte forskere – lærerutdanningen og forskningen 2008–2021
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Forskningens rolle i skole og lærerutdanning
-
RapportMangfold og inkludering
Ny rammeplan i SFO : Evaluering av innføring av ny rammeplan for SFO, delrapport 2
-
RapportMangfold og inkludering
Bedre tjenester til barn og unge med sammensatte behov? : Delrapport 1: Utgangspunktet da lovendringene trådte i kraft
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Ekskludering i en inkluderende skolefritidsordning
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Fysisk tilrettelegging i skolen sin betydning for inkludering i skole og fritid
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Determinants of School Satisfaction in Times of Crisis According to Parents of Children with Special Educational Needs
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Kick-Off INCLUSCHOOL – nye perspektiver på inkludering som en prosess i en mangfoldig skole
-
RapportMangfold og inkludering
Bedre skolestart i Trondheim kommune : Utleira- og Åsvangmodellen
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Research-based teacher education in Norway – a longitudinal perspective
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis : Delrapport 2
-
KronikkMangfold og inkludering
En inkluderende skole er avgjørende for barn og unge
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis : Delrapport 1
-
RapportMangfold og inkludering
Fagfornyelsen, profesjonsfellesskap og partssamarbeid
-
RapportMangfold og inkludering
Ny rammeplan i SFO : Kartlegging av innføringen av ny rammeplan i SFO
-
RapportMangfold og inkludering
Koronapandemien i grunnskolen - håndtering og konsekvenser
-
RapportMangfold og inkludering
Betingelser for god inkludering i skole for hørselshemmede
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Spenning og samspill når PPT skal tett på skolen
-
RapportMangfold og inkludering
Ettervern- en god overgang til voksenlivet? : Helhetlig oppfølging av ungdom med barnevernerfaring
-
RapportMangfold og inkludering
På vei mot inkludering? Sluttrapport fra evalueringen av modellutprøvingen Inkludering på alvor
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Placement training and learning outcomes in social work education
-
RapportMangfold og inkludering
Følgeevaluering av kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 4. TFoU-rapport 2019:5.
-
RapportMangfold og inkludering
Inkludering på alvor? Delrapport 1 fra evalueringen av modellutprøvingen inkludering på alvor
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Arr. workshop "Skjønnsutøvelse i velferdsstatlig kontekst"
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Den grunnleggende tilhørigheten
-
Vitenskapelig antologi/KonferanseserieMangfold og inkludering
Skolen vår!
-
ForordMangfold og inkludering
Forord
-
KronikkMangfold og inkludering
Skolefritidsordningen - tid for et veivalg?
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Er den norske SFO-ordningen en skandale?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Hvorfor er det vanskelig for ungdomsskolelærere å engasjere elevene sine?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Kartlegging av elevenes læringsmiljø. Elevundersøkelsen som verktøy i skolens utviklingsarbeid
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Når utsida skal inn. Samhandling mellom de interne og eksterne skolesystemene
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
ALTERNATIVE LØP I YRKESFAG/VGO ELLER: MULIGHETER FOR UTSATTE GRUPPER I OVERGANGENE I UTDANNINGSLØPET
-
ProgramdeltagelseMangfold og inkludering
God Morgen Trøndelag
-
RapportMangfold og inkludering
Lærlingundersøkelsen 2016 og 2017 : Analyser av variasjoner og sammenhenger
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen 2015-2019
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Mechanisms for exclusion in an inclusive extended education
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Barnevernspedagogen som profesjonell skjønnsutøver
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Reformer i UH-sektoren. Det muliges kunst
-
FagartikkelMangfold og inkludering
Barnevernets forebyggende arbeid mot vold i minoritetsfamilier
-
RapportMangfold og inkludering
Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 3. TFoU-rapport 2018:11
-
RapportMangfold og inkludering
Bruk av tolk i barnevernsinstitusjoner og omsorgssentre for enslige mindreårige
-
RapportMangfold og inkludering
Mellom system og individ : En studie av Statpeds oppdrag, tjenester og ressursdisponering innen fagområdene syn, sammensatte lærevansker og språk og tale.
-
RapportMangfold og inkludering
Lek, Læring og ikke-pedagogikk for alle
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Praksisopplæring og læringsutbytte - betydningen av koherens
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen 2015-2019 Delrapport 2
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
The relationship among learning outcome measures used in higher education
-
RapportMangfold og inkludering
Elevundersøkelsen 2016 : Analyse av Elevundersøkelsen 2016
-
RapportMangfold og inkludering
Rett til spesialundervisning eller rett til deltakelse? : Faktorer som påvirker ekskludering og inkludering i skolen
-
RapportMangfold og inkludering
Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser : Et verktøy for kvalitetsutvikling i grunnskolen?
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av Kompetanse for framtidens barnehage. Delrapport 2. TFoU-rapport 2017:09
-
Faglig kapittelMangfold og inkludering
How does policy change universities? Outlook on the global research agenda
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen 2015-2019 : Delrapport 1
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Profesjonskvalifisering i arbeid og etterutdanning
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Fagskolekandidatene. En undersøkelse blant fagskolestudenter uteksaminert i 2015.
-
RapportMangfold og inkludering
Humanister i lærerutdanningene Valg og bruk av pensum, kompetanse og rekruttering, faglig identitet og tilknytning
-
RapportMangfold og inkludering
Fagskolekandidatene. En undersøkelse blant fagskolestudenter uteksaminert i 2015
-
LederMangfold og inkludering
Editorial: Higher Education Learning Outcomes – Transforming Higher Education?
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Measuring learning outcomes
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Higher Education Learning Outcomes – Ambiguity and Change in Higher Education
-
RapportMangfold og inkludering
Sluttrapport fra evaluering av pilotering av lærerspesialistordningen i norsk og realfag
-
RapportMangfold og inkludering
Barnevernets arbeid med vold i minoritetsfamilier
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Fagskolekandidatene. En undersøkelse blant fagskolestudenter uteksaminert i 2015
-
Populærvitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Kan akademiseringen av sykepleiefaget ha gått på bekostning av yrkesrelevansen?
-
RapportMangfold og inkludering
Elevundersøkelsen 2015 : Analyse av Elevundersøkelsen 2015
-
RapportMangfold og inkludering
Kompetanse for framtidens barnehage. Delrapport 1: Følgeevaluering av strategien Kompetanse for framtidens barnehage
-
Populærvitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Elevundersøkelsen - ikke bare en konkurranse med naboskolen
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Delrapport fra evaluering av pilotering av ordning med lærerspesialister. Lokal planlegging, oppstart ved skolene og de første erfaringene fra pilotering av lærerspesialistordningen i norsk og realfag
-
Populærvitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Mål for mobbing
-
RapportMangfold og inkludering
Kompetanseutvikling blant yrkesfaglærere: En undersøkelse basert på OECD Teaching and Learning International Survey (TALIS)
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Measuring Learning Outcomes- symposium presentation CHER-conference
-
RapportMangfold og inkludering
Delrapport fra evaluering av pilotering av ordning med lærerspesialister: Lokal planlegging, oppstart ved skolene og de første erfaringene fra pilotering av lærerspesialistordningen i norsk og realfag
-
RapportMangfold og inkludering
Kartlegging av FoU i fagmiljø som tilbyr korte profesjonsutdanninger: En kartlegging av ingeniør-, lærer- og helse- og sosialfagene
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Evaluering av lærerspesialistordningen - en gjennomgang
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Students’ perceptions of teacher support, numeracy, and assessment for learning: Relations with motivational responses and mastery experiences
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Can collegial work and school leader feedback improve teachers' self-efficacy in Nordic classrooms?
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Fremtidens innovatører – studentene
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Managing mergers – governancing institutional integration
-
Vitenskapelig antologi/KonferanseserieMangfold og inkludering
Northern Lights on PISA and TALIS
-
RapportMangfold og inkludering
Høyt presterende elevers vurdering av læringsmiljøet : Analyser av Elevundersøkelsen 2013 og 2014
-
RapportMangfold og inkludering
Lærlingundersøkelsen 2015 : En analyse av yrkesfaglærernes kompetanse, utstyrssituasjonen og tilbudsstruktur
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Skolelederutdanning og avtrykk på praksis
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Registerdata i PPT
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Mot et større mangfold? Systemrettet arbeid og spesialundervisning
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Nyutdannede lærere - samarbeid, støtte og mestring. Resultater fra TALIS
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Managing mergers - governing Institutional integration
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Leadership practices in elite and non-elite study programs. The introduction of learning outcomes in higher education
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Teachers’ Learning Activities in the Workplace: How Does Teacher Education Matter?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Managing learning outcomes: Leadership practices and old modes of new governance in higher education
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Institutional Governance Structures
-
RapportMangfold og inkludering
Grunnleggende ferdigheter og læringsmiljø : Et utdrag av analysene av Elevundersøkelsen 2014
-
RapportMangfold og inkludering
Barnehagetilbudet til barn med særlige behov : Undersøkelse av tilbudet til barn med særlige behov under opplæringspliktig alder
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Can collegial work and school leader feedback improve teachers' self-efficacy?
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Lærerkompetanse, skoleledelse, og mangfold i skolen
-
RapportMangfold og inkludering
Mot et større mangfold? Systemrettet arbeid og tilpasset opplæring i kommuner med lavt omfang av spesialundervisning
-
RapportMangfold og inkludering
Elevundersøkelsen 2014. Analyse av Elevundersøkelsen 2014
-
RapportMangfold og inkludering
Lærlingundersøkelsen 2014 : Analyser av variasjoner og sammenhenger Lærlingundersøkelsen 2014
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Praktisk øving i tannhelseutdanningene i Norge. En sammenligning av ulike studiemodeller
-
RapportMangfold og inkludering
Praktisk øving i tannhelseutdanningene i Norge: En sammenligning av ulike studiemodeller
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Managing learning outcomes. Leadership practices and old modes of new governance in higher education
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Novice teachers and how they cope
-
IntervjuMangfold og inkludering
Sosial mobilitet og mulighet for klassereiser - fleip eller fakta?
-
KompendiumMangfold og inkludering
Resultater fra TALIS 2013: Norske funn fra ungdomstrinnet i internasjonalt lys
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Praksis i helse- og sosialfagutdanningene. En litteraturgjennomgang
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Hvordan måle kvalitet og relevans?
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kvalitet i praksis. Hva mener praksisveilederne? Hva er god samhandling mellom utdanningsinstitusjon og praksis?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Læringsutbytte som styringsredskap for ledelsen i høyere utdanning
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Unmasking the effects of student engagement on grades, learning outcomes and professional commitment
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Ny i lærerprofesjonen - hva er det som er så vanskelig?
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Leadership practices in elite and non-elite education. The case of introducing learning outcomes in higher education
-
RapportMangfold og inkludering
Kompetanse og praksis blant norske lærere: Resultater fra TALIS-undersøkelsen i 2013
-
IntervjuMangfold og inkludering
Fem myter om lærere
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Managing learning outcomes. Leadership practices and old modes of new governance in higher education
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Managing learning outcomes Leadership in higher education at the interface between policies and professions
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Hva vet vi egentlig om ulikhet i høyere utdanning?
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Resultater fra TALIS 2013. Et utvalg norske funn for ungdomstrinnet i internasjonalt lys
-
RapportMangfold og inkludering
Praksis i helse- og sosialfagutdanningene: En litteraturgjennomgang
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kvalitet i praksis- veilederperspektivet
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Learning outcomes across disciplines and professions: Measurement and interpretation
-
KronikkMangfold og inkludering
Hvorfor er det så vanskelig å være nyutdannet lærer?
-
RapportMangfold og inkludering
Kvalitet i praksis: Oppfatninger om kvalitet blant praksisveiledere
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
"Den nyutdannede læreren"
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kvalitativ og kvantitativ forskning - muligheter og begrensninger
-
DoktorgradsavhandlingMangfold og inkludering
Professionalism among novice teachers. How they think, act, cope and perceive knowledge
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kvalitet i praksis
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kvalitet i praksis
-
Populærvitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Ikke bare en helgevakt
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
The valuation of knowledge and normative reflection in teacher qualification. A comparison of teacher educators, novice and experienced teachers
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Utdanning og ulikhet - en litteraturgjennomgang for perioden 2002-2012
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Results of Higher Education: Learning outcomes - perspectives on a moving target?
-
RapportMangfold og inkludering
Drivkrefter i profesjonsutdanningene i sykepleie og medisin
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Out of step? The valuation of knowledge and normative reflection in teacher education and schools
-
RapportMangfold og inkludering
Ulikhet i høyere utdanning:En litteraturgjennomgang for perioden 2002-2012
-
RapportMangfold og inkludering
Fagskoleutdannede – hvem de er og hvor de går
-
RapportMangfold og inkludering
LEARNING ABOUT QUALITY – Perspectives on learning outcomes and their operationalisations and measurement
-
RapportMangfold og inkludering
Praksisutbytte? Kunnskapsoversikt om ungdoms utbytte av praksis i opplæringen
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av samarbeidsmidler i helse- og sosialfagutdanningene
-
RapportMangfold og inkludering
Skolekultur og elevresultater: Hvilke muligheter gir TALIS-undersøkelsen?
-
RapportMangfold og inkludering
Praksis og teori. En undersøkelse blant undervisningspersonalet ved fem profesjonsutdanninger
-
RapportMangfold og inkludering
Kjønn og musikk : Kartlegging av kjønnsfordelingen i utdanning og arbeidsliv innenfor musikk
-
IntervjuMangfold og inkludering
Privat, avgrenset, fragmentert
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Hvordan studerer allmennlærerstudentene, og hva har det å si?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Nyutdannede læreres første tid i yrket : en sjokkartet opplevelse?
-
KronikkMangfold og inkludering
Bijobb hindrer ikke studier
-
RapportMangfold og inkludering
Studentenes vurdering av førskolelærerutdanningen - resultater fra StudData. SPS arbeidsnotat 2009 nr. 2
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Practice shock - theoretical and empirical considerations
-
IntervjuMangfold og inkludering
Hvem skal undervise de yngste?
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Profesjonsutdanning og praksisretting - hvordan lykkes?
-
KronikkMangfold og inkludering
Er nyutdannede ferdigvare?
-
RapportMangfold og inkludering
Tilbakeblikk på utdanningen. -Yrkesaktivitet, mestring av yrke, oppfølging i arbeidslivet og vurdering av utdanningen
-
IntervjuMangfold og inkludering
Gap mellom utdanning og arbeidsliv
-
IntervjuMangfold og inkludering
Føler seg ikke kvalifiserte for arbeidslivet. Intervju i Oslostudenten
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Individual and contextual characteristics in teachers' approaches to knowledge
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Tilbakeblikk på utdanningen. -Yrkesaktivitet, mestring av yrke, oppfølging i arbeidslivet og vurdering av utdanningen. Fokus på barnevernspedagoger
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Tilbakeblikk på utdanningen. -Yrkesaktivitet, mestring av yrke, oppfølging i arbeidslivet og vurdering av utdanningen
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Norwegian teacher students' integration of knowledge. Professional learning as epistemic trajectories
-
RapportMangfold og inkludering
Kvalifisering av nyutdannede sykepleiere -en undersøkelse av læringsstrategier og opplæring i arbeidslivet
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
"Three aspects of professionalism in Norwegian teaching and nursing"
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Individual and contextual characteristics in teachers’ professional development
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Report to Eurydice. Teachers' autonomy- Norway
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Aspects of professionalism Collective nursing – personalised teaching?
-
RapportMangfold og inkludering
Teachers' and nurses' realisation of job values
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Teachers' and nurses' realisation of job values
-
RapportMangfold og inkludering
Kallet eller dannet? Motivasjon og yrkessosialsering hos sykepleiere og lærere
-
MastergradsoppgaveMangfold og inkludering
Kallet eller dannet? -motivasjon og yrkessosialisering hos sykepleiere og lærere