Pågående prosjekt

Evaluering av Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis

Bidragsytere
  • Christian Wendelborg
    Prosjektleder
  • Joakim Caspersen
    Prosjektdeltager
  • Trond Hallgeir Buland
    Prosjektdeltager
  • Ingrid Holmedahl Hermstad
    Prosjektdeltager
  • Cay Gjerustad
    Prosjektdeltager
  • Talieh Sadeghi
    Prosjektdeltager
  • Frida Felicia Vennerød-Diesen
    Prosjektdeltager
  • Jørgen Smedsrud
    Prosjektdeltager
  • Jens B. Grøgaard
    Prosjektdeltager
  • Therese Andrews
    Prosjektdeltager
  • Trond Bliksvær
    Prosjektdeltager
  • Bent-Cato Hustad
    Prosjektdeltager
  • Esben Olesen
    Prosjektdeltager
Oppdragsgiver
Utdanningsdirektoratet
Periode
01.10.2021 -
Vil du bli varslet når det kommer nye publikasjoner i dette prosjektet?
Denne siden er beskyttet av reCAPTCHA og Google's Personvernerklæring og Vilkår for bruk er gjeldende.

Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis har sitt utgangspunkt i Meld. St. 6 (2019-2020) om tidlig innsats og inkluderende fellesskap i barnehage, skole og SFO. Gjennom kompetanseløftet skal aktører som er nærmest barna - ansatte i barnehage og skole, barnehage- og skoleeiere, ansatte i PP-tjenesten og andre tverrfaglige tjenester i kommunene og fylkeskommunene, få tilgang til kompetanse som forebygger utenforskap, fange opp utfordringer og gi et inkluderende og tilpasset pedagogisk tilbud til alle, inkludert de som har behov for særskilt tilrettelegging.

NTNU Samfunnsforskning skal i samarbeid med NIFU og Nordlandsforskning evaluere kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.

Prosjektet er helhetlig og vil både gå i dybden og bredden i kompetanseløftet og se på alle de planlagte hoveddelene;

  1. lokal kompetanseutvikling innen spesialpedagogikk og inkluderende praksis
  2. nettbaserte støtteressurser og kompetansepakker
  3. videreutdanningstilbud
  4. nettverksbygging og kompetanseutvikling i UH
  5. eventuell videreutvikling av oppfølgingsordningen.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.