Evaluering av kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis: Delrapport 2

Bidragsytere
  • Christian Wendelborg
    Prosjektdeltager
  • Therese Marie Andrews
    Prosjektdeltager
  • Joakim Caspersen
    Prosjektdeltager
  • Frida Felicia Vennerød-Diesen
    Prosjektdeltager
  • Jørgen Hammer Smedsrud
    Prosjektdeltager
  • Jens Brandi Grøgaard
    Prosjektdeltager
  • Trond Hallgeir Buland
    Prosjektdeltager
  • Trond Bliksvær
    Prosjektdeltager
Publiseringsår
2023
Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis startet opp i 2021. Det gjorde også evalueringen av kompetanseløftet, og dette er den andre delrapporten fra evalueringen. Delrapporten omhandler særlig det vi omtaler som kompetanseløftets programteori, universitets- og høgskolesektorens rolle i kompetanseløftet og hvordan arbeidet har foregått frem til nå. Vi identifiserer også noen områder som vi mener det er særlig viktig å være oppmerksom på i det fremtidige arbeidet med kompetanseløftet og evalueringen. Rapporten er basert på intervjuer med representanter for Statsforvalteren, intervjudata fra casestudier og spørreskjemadata og rapporter fra statsforvaltere.