Evaluering av kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis: Delrapport 2
Bidragsytere
-
Christian WendelborgProsjektdeltager
-
Therese Marie AndrewsProsjektdeltager
-
Joakim CaspersenProsjektdeltager
-
Frida Felicia Vennerød-DiesenProsjektdeltager
-
Jørgen Hammer SmedsrudProsjektdeltager
-
Jens Brandi GrøgaardProsjektdeltager
-
Ingrid Holmedahl HermstadProsjektdeltager
-
Trond Hallgeir BulandProsjektdeltager
-
Trond BliksværProsjektdeltager
Publiseringsår
2023
Avdeling
Mangfold og inkludering
Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis startet opp i 2021. Det gjorde også evalueringen av kompetanseløftet, og dette er den andre delrapporten fra evalueringen. Delrapporten omhandler særlig det vi omtaler som kompetanseløftets programteori, universitets- og høgskolesektorens rolle i kompetanseløftet og hvordan arbeidet har foregått frem til nå. Vi identifiserer også noen områder som vi mener det er særlig viktig å være oppmerksom på i det fremtidige arbeidet med kompetanseløftet og evalueringen. Rapporten er basert på intervjuer med representanter for Statsforvalteren, intervjudata fra casestudier og spørreskjemadata og rapporter fra statsforvaltere.