Siri Mordal
Siri Mordal
Prosjekter
-
Pågående prosjektMangfold og inkludering
Evaluering av virkemidler rettet mot nyankomne døve asylsøkere og flyktninger
-
Pågående prosjektMangfold og inkludering
Evaluering av ny opplæringslov
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Evaluering ny rammeplan SFO
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Hjelpemidlers betydning for mestring og deltakelse i grunnopplæringen
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Evaluering av forskningsprosjekt om Karriereveiledning for NAV-brukere i Buskerud
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Inkludering på alvor
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
Lærling mot 2020
-
Avsluttet prosjektMangfold og inkludering
En gjennomgang av Statpeds oppdrag, tjenester og ressursdisponering innen fagområdene syn, sammensatte lærevansker og språk og tale
Publikasjoner
-
RapportMangfold og inkludering
Innføring av rammeplan i SFO: Sluttrapport fra evalueringen av de første årene med rammeplan
-
RapportMangfold og inkludering
Følgeevaluering av nye læreplanner i norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrere
-
RapportMangfold og inkludering
Bedre skolestart i Trondheim kommune: Utleira- og Åsvangmodellen
-
RapportMangfold og inkludering
Kvalitet i karriereveiledning i skolen. En undersøkelse av kvalitet og kvalitetsutvikling i karriereveiledning i skolen
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Inter-organisational Complexity When Working Together for Co-generative Career Guidance
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Contextualisation and operationalization of the time resources for counselling in Norwegian basic education
-
RapportMangfold og inkludering
Hva vet vi om studenters psykiske helse og livskvalitet? – en litteraturgjennomgang av skandinaviske studenters psykiske helse og livskvalitet, og hvilke tiltak og intervensjoner som har vist effekt
-
RapportMangfold og inkludering
Ikke rør frokost-kaféen! Om frokost-kaféens rolle i, og andre mulige tiltak for, å bygge sterkere fellesskap rundt ungdommer i Trondheim
-
RapportMangfold og inkludering
Digitalization in Statped. Final report from a trailing research project.
-
RapportMangfold og inkludering
Utdannings- og yrkesrådgiving og sosialpedagogisk rådgiving i norsk skole anno 2020 : En kartlegging av ressurser og arbeidsoppgaver til rådgiving i skolen i Norge
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Career guidance in Norwegian primary education : developing the power of dreams and the power of judgement
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av arbeidet med kvalitet i barnehagesektoren. TFoU-rapport 2019:9.
-
RapportMangfold og inkludering
Følgeevaluering av kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 4. TFoU-rapport 2019:5.
-
KronikkMangfold og inkludering
Skolefritidsordningen - tid for et veivalg?
-
RapportMangfold og inkludering
Arbeidsinkludering. Med arbeidsgiverne på laget
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av forskningsprosjektet Karriereveiledning for NAV-brukere i Buskerud
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
The Playful Approach to Career learning? or Reduction of options or learning to cope – Strengthening the agency of young pupils by preserving both the creativity and rationality in career learning
-
RapportMangfold og inkludering | Studio Apertura
Mellom system og individ : En studie av Statpeds oppdrag, tjenester og ressursdisponering innen fagområdene syn, sammensatte lærevansker og språk og tale
-
RapportMangfold og inkludering
Lek, læring og ikke-pedagogikk for alle
-
RapportMangfold og inkludering
Samarbeid mellom NAV og fylkeskommunen om å hindre frafall fra videregående skole - Utfordringer og gode grep
-
RapportMangfold og inkludering
Oppfatning av kvalitet i lærerutdanningene 2016
-
RapportMangfold og inkludering
R&D in teacher education milieus. A descriptive mapping of research and development in milieus that educate teachers for primary and lower secondary schools in Norway (GLU).
-
RapportMangfold og inkludering
Miljøterapeuter i skolen. En prosessevaluering av første år med prosjektet "miljøterapeuter i skolen".
-
Populærvitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Kontaktlæreren - en ubrukt ressurs i karriereveiledningen?
-
RapportMangfold og inkludering
Rådgiverrollen, mellom tidstyv og grunnleggende ferdighet
-
RapportMangfold og inkludering
Ledelse i barnehage og skole - en kunnskapsoversikt
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
En rådgiverrolle i krysspress? Lokal variasjon og konsekvenser for rådgivningen i skolen :
-
RapportMangfold og inkludering
Oppfatninger av studiekvalitet i lærerutdanningene 2013
-
RapportMangfold og inkludering
Utfordringer med ungdomssatsingen i Sør-Trøndelag. Et system- og aktørperspektiv
-
RapportMangfold og inkludering
"Æ skjønne itj, æ våkne opp kvar dag og vil bli nå nytt æ". Skolens rådgivning i møre og Romsdal, Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag.
-
RapportMangfold og inkludering
«Æ SKJØNNE ITJ, Æ VÅKNE OPP KVAR DAG Å VIL BLI NÅ NYTT Æ» - Rådgivning i skolen under lupen
-
RapportMangfold og inkludering
Vurdering i skolen. Intensjoner og forståelser. Delrapport 1 fra prosjektet Forskning på individuell vurdering i skolen (FIVIS)
-
RapportMangfold og inkludering
På de samme stier som før - Kunnskapsløftet i fag- og yrkesopplæringen
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av forsøk med 2. fremmedspråk på 6.-7.trinn. Delrapport 2
-
RapportMangfold og inkludering
Studentmobilitet i Trøndelag
-
LeserinnleggMangfold og inkludering
Troponin rise in healthy subjects during exercise test
-
RapportMangfold og inkludering
På vei mot framtida - men i ulik fart? Sluttrapport fra evaluering av skolens rådgiving
-
RapportMangfold og inkludering
A18011 Oppfatninger av studiekvalitet i lærerutdanningen blant studenter, lærerutdannere, øvingslærere og rektorer
-
RapportMangfold og inkludering
Kunnskapsløftet i fag- og yrkesopplæringen - på flere veier