Avsluttet prosjekt
Årlige analyser av Læringsundersøkelsen
Bidragsytere
-
Christian WendelborgProsjektleder
-
Veronika PaulsenProsjektdeltager
Oppdragsgiver
Utdanningsdirektoratet
Periode
01.04.2013 - 01.06.2016
Avdeling
Mangfold og inkludering
Lærlingundersøkelsen er en elektronisk basert spørreundersøkelse som skal gi lærlinger muligheten til å formidle oppfatninger om opplæringen og andre forhold som er sentrale for læringsutbyttet og læringsmiljøet.
Lærlingundersøkelsen er en av Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelse og kan gi viktig informasjon om kvaliteten på og utfordringene for fag- og yrkesopplæringen, og er slik sett et ledd i det samlede kvalitetsvurderingssystemet for dette feltet.
Utdanningsdirektoratethar som mål atLærlingundersøkelsen skal bli et enda bedre verktøy for å utvikle kvaliteten i den delen av fagopplæringen som skjer i bedrift, og dette prosjektet skal være med å bidra til dette.
Formålet med prosjektet er todelt:Å forbedreLærlingundersøkelsen som verktøy for informasjonsinnhentingen og kvalitetsutvikling.Å bruke resultat fra undersøkelsen til å belyse lærings- og arbeidsmiljøet for den delen av fag- og yrkesopplæringen som foregår i bedrift.
Publikasjoner
tilknyttet dette
prosjektet
-
RapportMangfold og inkludering
Lærlingundersøkelsen 2013 - En analyse av bruk, gjennomføring og resultat av Lærlingundersøkelsen
-
RapportMangfold og inkludering
Lærlingundersøkelsen 2014 - Analyser av variasjoner og sammenhenger
-
RapportMangfold og inkludering
Lærlingundersøkelsen - Analyse av Lærlingundersøkelsen høsten 2013
-
RapportMangfold og inkludering
Lærlingundersøkelsen 2015 : En analyse av yrkesfaglærernes kompetanse, utstyrssituasjonen og tilbudsstruktur
-
RapportMangfold og inkludering
Lærlingundersøkelsen 2016 og 2017 : Analyser av variasjoner og sammenhenger