Ingrid Holmedahl Hermstad
Ingrid Holmedahl Hermstad
Ingrid Holmedahl Hermstad
Forsker 3 - foreldrepermisjon til 25. januar 2025
Mangfold og inkludering
Tlf: 99407866
Ingrid Holmedahl Hermstad er pedagog med mastergrad i Organisasjon, ledelse og arbeid fra Universitetet i Oslo, og er ansatt som forsker 3 ved avdeling Mangfold og inkludering. Hennes kompetanseområder er særlig organisasjonsteori og inkluderingsarbeid i skole og støttesystem, og bruk av kvalitative metoder.
Hermstad har blant annet bidratt på prosjekter som Inkludering på alvor, Håndtering og konsekvenser av koronapandemien i grunnskolen, International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) 2022, og Utprøving og forskning på modeller for inkluderende praksis på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet.
Publikasjoner
-
RapportMangfold og inkludering
Innføring av rammeplan i SFO: Sluttrapport fra evalueringen av de første årene med rammeplan
-
RapportMangfold og inkludering
Ny rammeplan i SFO: Kartlegging av innføringen av ny rammeplan i SFO: Delrapport 2
-
RapportMangfold og inkludering
Bedre tjenester til barn og unge med sammensatte behov? Delrapport 1
-
RapportMangfold og inkludering
Bedre skolestart i Trondheim kommune: Utleira- og Åsvangmodellen
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis: Delrapport 2
-
RapportMangfold og inkludering
Inkludering og ekskludering i elevers digitale verden : Dypdykk i elevers aktivitet i sosiale medier og gaming og betydning for motivasjon og trivsel på skolen
-
RapportMangfold og inkludering | Senter for økonomisk forskning
Tett på – nye arbeidsmåter og samspill mellom skole, barnehage og PPT - Delrapport 1 fra et modellutprøvingsprosjekt i tre kommuner
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Mechanisms of Persisting Inequality – Case Studies of Norwegian Daycare Facilities for Children
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av KS`Led skole : Skolelederutvikling mellom rammeverk og skreddersøm
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Forståelser av de sårbare elevene under koronapandemien: Fra inkluderende praksis i klasserom til mulighetsrom?
-
RapportMangfold og inkludering
Koronapandemien i grunnskolen - håndtering og konsekvenser
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Spenning og samspill når PPT skal tett på skolen
-
RapportMangfold og inkludering
På vei mot inkludering? Sluttrapport fra evalueringen av modellutprøvingen Inkludering på alvor