Læringsmiljøet i norsk skole: Har pandemien påvirket utviklingen?

Bidragsytere
Publiseringsår
2022
ISBN
978-82-7570-672-8

Denne rapporten er et tilleggsoppdrag til Analyse av brukerundersøkelsene for skole etter obligatorisk gjennomføring av Elevundersøkelsen. Elevundersøkelsen 2020 ble gjennomført høsten 2020, midt under en pandemi. Skolene hadde da vært gjennom en periode med store endringer for mange skoler og elever når det gjelder rammene for læring våren 2020, og i løpet av høsten av smittetallene igjen stigende. NTNU Samfunnsforskning har derfor i dialog med Udir undersøkt nærmere om pandemien har hatt noen betydning for elevenes opplevelse av læringsmiljøet i skolen. Thomas Dahl har gjort analysene og skrevet rapporten, mens Christian Wendelborg har kvalitetssikret rapporten og er prosjektleder for Analyse av brukerundersøkelsene for skole etter obligatorisk gjennomføring av Elevundersøkelsen