Thomas Dahl
Thomas Dahl
Thomas Dahl innehar en 20 % stilling hos NTNU Samfunnsforskning.
Prosjekter
- 
                    
                        Pågående prosjektMangfold og inkludering
Kunnskapsstatus om lærerrollen i barnehage og skole
 - 
                    
                        Pågående prosjektMangfold og inkludering
ICCS2027: Den internasjonale demokrati- og medborgerundersøkelsen
 - 
                    
                        Pågående prosjektMangfold og inkludering
Evaluering av ny opplæringslov
 - 
                    
                        Pågående prosjektMangfold og inkludering
Forskning på bruk av utdanningsdirektoratets kompetansepakke for inkluderende praksis
 - 
                    
                        Pågående prosjektMangfold og inkludering
DEMOKOMP: Ungdoms demokratiske kompetanse
 - 
                    
                        Pågående prosjektMangfold og inkludering
Analyser av Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser i skole og voksenopplæring, herunder Elevundersøkelsen
 
Publikasjoner
- 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Holdningsmangfold eller gruppeholdninger? Norske ungdommers ulike holdninger til demokrati og medborgerskap
 - 
                    
                        ProgramdeltagelseMangfold og inkludering
Nietzsches Landschaften im Oberengadin | Kultur aus der Schweiz
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
5. «Enhver har rett til utdannelse.» De normale, normene og ytterkantene
 - 
                    
                        AnmeldelseMangfold og inkludering
Å tenke med Zapffe?
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Vom Lande der Bildung. Zarathustra contra Richard Wagner
 - 
                    
                        KronikkMangfold og inkludering
Mastergrad som forskingsarbeid
 - 
                    
                        KronikkMangfold og inkludering
Ingvild Kjerkol og mastergrad som pliktløp
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Was ist Ariadne? "Ich mache mir los: von der Bildung, von der bisheringen Art der Gelehrten
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Boklansering av "Performativ læring. Skapende og samskapende utdanning"
 - 
                    
                        Vitenskapelig antologi/KonferanseserieMangfold og inkludering
Performativ læring - skapende og samskapende utdanning
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Diffraksjon i performativ læring
 - 
                    
                        InnledningMangfold og inkludering
Performativ læring for performativ utdanning
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Per-form – å forstå og forsterke læring som performativ
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Elevundersøkelsen 2023: Analyse av Elevundersøkelsen skoleåret 2023/24
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Finsk og norsk lærerutdanning og syn på læreryrket – to forskjellige verdener?
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Inkludering og ekskludering i elevers digitale verden : Dypdykk i elevers aktivitet i sosiale medier og gaming og betydning for motivasjon og trivsel på skolen
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Biochemical composition of Hediste diversicolor (OF Müller, 1776) (Annelida: Nereidae) reared on different types of aquaculture sludge
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Upcycling of carbon, nitrogen, and phosphorus from aquaculture sludge using the polychaete Hediste diversicolor (OF Müller, 1776) (Annelida: Nereididae)
 - 
                    
                        Vitenskapelig monografiMangfold og inkludering
Statistikk, kunstig intelligens og profesjonelt skjønn. Om ulike former for kunnskaping
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Foreldreundersøkelsen 2021/22 - Analyse av Foreldreundersøkelsen i skolen høst '21 og vår '22
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Læringsmiljøet i norsk skole: Har pandemien påvirket utviklingen?
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Organizational learning the Nordic way: learning through participation
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Videregående elevers erfaringer med koronapandemien og konsekvenser for skolehverdagen. Elevundersøkelsens dypdykk i elevenes læringsmiljø på utvalgte utdanningsprogram.
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Fagfornyelsen, profesjonsfellesskap og partssamarbeid
 - 
                    
                        Rapport
Voksenopplæringsundersøkelsen i skolen: Analyse av Voksenopplæringsundersøkelsen i skolen for skoleårene 2017/18 til 2021/22
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
LÆRERUNDERSØKELSEN 2021/22: Analyse av Lærerundersøkelsen i skolen høst 21 og vår 22
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Kunnskap om elevar sitt læringsmiljø: Ein gjennomgang av undersøkingar av læringsmiljøet i skulen i Noreg og fire andre land
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Evaluering av KS`Led skole : Skolelederutvikling mellom rammeverk og skreddersøm
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Making Schools into Learning Organizations – Building Capacity for Organizational Learning Through National Competence Programs
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Bidrag fra «Utviklingsmidler» under Program for undervisningskvalitet ved Universitetet i Tromsø
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Skoleutvikling i Fosen. En kartlegging av erfaringer med utviklingsarbeid, profesjonsutvikkling og kompetansebehov
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Hjernen er ikke alene - all læring er kroppslig
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
The epistemology of campus design: Rhizomatic and parasitic or isolated fabrics?
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Elevundersøkelsen 2019 : Analyse av Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Qualitative Content Analysis: Disciplinary Perspectives and Relationships between Methods—Introduction to the FQS Special Issue "Qualitative Content Analysis II"
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
The epistemology of campus design: Rhizomatic and parasitic or isolated fabrics?
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Managing and supporting professional judgement – Do we need a more developed epistemology?
 - 
                    
                        KronikkMangfold og inkludering
Fremtidskompetanse
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
The poesis and mimesis of learning
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Prepared to Teach for Sustainable Development? Student Teachers’ Beliefs in Their Ability to Teach for Sustainable Development.
 - 
                    
                        Faglig kapittelMangfold og inkludering
Epilog - Læring gjennom intra-aksjoner
 - 
                    
                        Populærvitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Læring uten kropp - fagfornyelsens kognitivistiske slagside
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Qualitative Content Analysis: Conceptualizations and Challenges in Research Practice
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Humboldt i betong. Universitas som idé og materialitet
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Performativ forskning – sentrale teoretiske og analytiske begreper i boka
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Dybde//læring med overflate og dybde
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Unversitetsskoler - Kunnskapsproduksjon i lærerutdanninga?
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
En scenekunstprosess med dybde//læring hos de medskapende kunstnerne
 - 
                    
                        Vitenskapelig antologi/KonferanseserieMangfold og inkludering
Skole- og utdanningssektoren i utvikling
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Lærerutdanning, nasjonale sentre og ungdomstrinn i utvikling. Læring og implikasjoner for rammer for og organisering av framtidig utviklingsarbeid
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Universitets- og høgskolemiljøenes involvering i satsingen - læring i UH-sektoren og i skolene?
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Ungdomstrinn i utvikling - hva har forskningsrapporter, evalueringer og erfaringer vist så langt?
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Forskningens design
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Innledning
 - 
                    
                        KronikkMangfold og inkludering
Mobbing er et skolefenomen
 - 
                    
                        KronikkMangfold og inkludering
Mye snakk - men ellers er alt som før
 - 
                    
                        KronikkMangfold og inkludering
Kjære skoleeier - hvem du enn er
 - 
                    
                        KronikkMangfold og inkludering
Må skolen repareres?
 - 
                    
                        Vitenskapelig antologi/KonferanseserieMangfold og inkludering
Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling og ledelse. Funn og fortellinger
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Ungdomstrinn i utvikling. En mulighetenes gavepakke til skole- og utdanningssektoren
 - 
                    
                        Populærvitenskapelig kapittel/artikkelMangfold og inkludering
Forord
 - 
                    
                        KronikkMangfold og inkludering
Norm gir neppe likere læring
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Internationalization of Teacher Education
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Rektor som leiar for profesjonsfellesskaået
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Norsklærer – en egen profesjon?
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Skolebasert kompetanseutvikling - veien til skoleutvikling og utvikling av undervisningspraksis?
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
En differensiert lærerrolle?!
 - 
                    
                        Faglig kapittelMangfold og inkludering
De nasjonale sentrene - læring og samarbeid med UH.
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Lærerrollen. Om omgang med kunnskap
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
PROTEUS - What have we learned and what should we promote?
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Kommentarer til utkast til overordnet del av læreplanverket
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Lærerrollen i endring - ny rolle for ledelsen?
 - 
                    
                        KronikkMangfold og inkludering
Oxford på Dragvoll
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Lærerrollen i endring
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Forskningens design
 - 
                    
                        Faglig kapittelMangfold og inkludering
Innledning
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Lærerutdanning, nasjonale sentra og ungdomstrinn i utvikling. Læring og implikasjoner for rammer og organisering av framtidig utviklingsarbeid
 - 
                    
                        Vitenskapelig antologi/KonferanseserieMangfold og inkludering
Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling, lesing, skriving og regning. Funn og fortellinger
 - 
                    
                        Vitenskapelig monografiMangfold og inkludering
Om lærerrollen. Et kunnskapsgrunnlag.
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Anbefalinger for videre arbeid med utvikling av lærerprofesjonalitet
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Måling av kvalitet og skoleutvikling – hvilken rolle skal tallene spille?
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Learning thinking: About the role and purpose of propeadeutics
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Måling av kvalitet og skoleutvikling - hvilken rolle skal tallene spille?
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Om lærerrollen
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Læreryrket blir forma i møte med elevane
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Lærerrolla
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Om lærerrollen
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Assessing the Outcome of Teacher Education Programs in Norway: An Analysis and Discussion of the Factor Structure in Domains of Teacher Practicum for Student Teachers at Three Norwegian Universities
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Ledelse av lærere
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Lærerrollen: Hva slags lærere trenger vi i framtida?
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Om lærerrollen
 - 
                    
                        KronikkMangfold og inkludering
Ledelse av læring
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Om endring i lærerrolla og fokus på konsekvensar for skoleleiare
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Ekspertgruppas anbefalinger
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Ei lærarrolle i endring
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Hvordan kan politikere utøve sin rolle for å styrke lærerrollen?
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Hva kan arbeidet vårt bidra til?
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Gir pålitelige tegn gyldige diagnoser? Den psykiatriske revolusjonen og bruk av diagnoseverktøyet SCID på en massemorder
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Hva kjennetegner forskning på norske lærere under kunnskapsløftet? En forskningskartlegging.
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Hvordan kan modeller og begreper fra organisasjonslæring brukes til å designe studier av skoleutvikling?
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Forskning på lærerrollen i Norge - relevans for lærerutdanningen?
 - 
                    
                        FagartikkelMangfold og inkludering
Kan vi stole på karakterne? Innhold og vurdering i samfunnsfag i norsk skole
 - 
                    
                        IntervjuMangfold og inkludering
Professorer skal forstå lærerne
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Partssamarbeid i skolesektoren
 - 
                    
                        IntervjuMangfold og inkludering
Feil type lekser skaper problemer
 - 
                    
                        KronikkMangfold og inkludering
Problematisk styring med tall
 - 
                    
                        FagartikkelMangfold og inkludering
Konflikt, samarbeid, tid: Hvordan gjøre Elias Rukla til en kunnskapsarbeider?
 - 
                    
                        LeserinnleggMangfold og inkludering
Skal evidens styre skolen? Og i så fall: Hvilken evidens?
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Rapport om evaluering av undervisningskvaliteten ved Program for lærerutdanning (PLU) NTNU vår 2014
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Kommentarer til plan for utvikling av skolen i Sør-Odal fram mot 2020
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Å løfte skolens digitale kompetanse - Om skolers bruk av Skolementor
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Chris Argyris og teorien om organisasjonslæring
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Kartlegging av kompetansemiljøenes arbeid med skolebasert kompetanseutvikling - høsten 2013
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Å løfte skolens digitale kompetanse - Om skolers bruk av skolementor
 - 
                    
                        KronikkMangfold og inkludering
Ødeleggende konflikt
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Å bygge selvtillit i matematikk ; A24072
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
En gavepakke til ungdomstrinnet? En undersøkelse av den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet i piloten 2012/2013
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Å bidra til skolebasert kompetanseutvikling. En kartlegging av lærerutdanningsinstitusjoners ressurser
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
På de samme stier som før - Kunnskapsløftet i fag- og yrkesopplæringen
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Privatisteksamen - en vei tilbake på sporet? Rapport fra studie av privatister i Sør-Trøndelag
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Kunnskapsløftet i fag- og yrkesopplæringen - på flere veier
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
The effects of individual factors and school environment on mental health and prejudiced attitudes among Norwegian adolescents
 - 
                    
                        Vitenskapelig monografiMangfold og inkludering
Medisinens sjel. Historiske konstruksjoner av mennesket
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Opplæring i sykehus: Evaluering av forsøket med Sunnaas spesialpedagogiske kompetansesenter ved Sunnaas sykehus HF
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kunnskapsløftet-også et løft for fag- og yrkesopplæringen?
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Skolen som en del av lærerutdanningen. Kartlegging av samarbeidet mellom videregående skoler i Sør-Trøndelag og Program for lærerutdanning ved NTNU
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Det er nå det begynner! Sluttrapport fra evalueringen av tiltaksplanen "Gi rom for lesing!"
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Praksislæring og partnerskapsmodeller i lærerutdanningen i England, Wales, Finland og Norge
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Tilbake på sporet? Rapport fra kartlegging og analyse av tidligere elever fra APO ved Frogn videregående skole
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Orkanger ungdomsskole. Med potensial til utvikling
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Kartlegging av utbredelse av leksehjelp i norsk skole
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Hjelp til praksisspranget. Evaluering av nyutdannede lærere
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Redd barna og skolene- med samme mål. Evaluering av redd barnas skolesatsing
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Corporate governance. Oppsummeringsrapport
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Medisinens historisitet
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Medisinens historisitet - kan fortiden egentlig produsere noe nytt?
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Norsk skole i bevegelse gjennom kollektiv kvalitetsutvikling
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Å ville utvikle skolen
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Et ord sier mer enn tusen bilder. Evaluering av tiltaksplanen "Gi rom for lesing" - Delrapport 1
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Se Nietzsche
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Medikalisering, praksis og kunnskap - medisinens transformasjoner på 1800-tallet
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
What did physicians do and why did they do it? Recontruction and explaining medical practice
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Et ord sier mer enn tusen bilder. Evaluering av tiltaksplanen ""Gi rom rom for lesing!"" - Delrapport 1
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Transformasjon av liv? Rudolf Virchows oppgjør med teorien om livskraft og etableringen av den vitenskapelige medisinen
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Evaluering av veiledning for nyutdannede lærere
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Centrale satsinger møder lokal mangfoldighed
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
På vei mot at brukerkompetanse får tale med. Evaluering av brukerrådet ved Helse Øst RHF
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Å ville utvikle skolen. Skoleeiers satsing på ledelse og rektors rolle
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Patient approaches in scientific based medicine and humoral pathology
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
En samarbeidende skole for å favne den enkelte
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Medvirkning i demokrati- og nytteperspektiv
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kvalitetsutvikling og kvalitetsvurdering i grunnskolen
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Utvikling av rektors rolle som kommunal leder og arbeidsgiver
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Livskraftens død - Rudolf Virchow og den vitenskapelige medisinen
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Den rene diagnosen og den gamle terapien - medisinsk praksis og medisinske fortolkningsregimer anno 1840
 - 
                    
                        Vitenskapelig monografiMangfold og inkludering
En skole i bevægelse. Evaluering af satsning på kvalitetsudvikling i den norske gundskole
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
The ""normalization"" of European mediciene
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Norsk skole i utviklnig, men i ujevn takt
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Skuleeigar si satsing på leiing og rektor si rolle som leiar
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Sentralt forsøk i skolen
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Translating Morality into Normality: Medicine and the Right Way of Living 19th-20th Century
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Evaluering av sentralt initierte forsøk. Hva sier forskningsresultatene?
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Konkurranseutsetting og demokrati
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Forsøk med alternative arbeidstidsordninger - forsøk med nye undervisnings- og arbeidsformer
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Evaluering av forsøksvirksomhet
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
En kollektiv og attraktiv skole
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Arbeidsgivers skole i endring
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Sokrates' jordmorkunst - en kritikk av Skjervheims åndsideal
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Sokrates' jordmorkunst - en kritikk av Skjervheims åndsidealer
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Pasienten som subjekt eller objekt? Transformasjonen av medisinsk viten på 1800-tallet
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Tid til en kollektiv og attraktiv skole
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Tid til en kollektiv og attraktiv skole. Delrapport C - Kvantitativt datagrunnlag for evalueringen
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Sentral satsning møter lokalt mangfold. Underveisrapport 2. Evaluering av Satsning på kvalitetsutvikling i grunnskolen 2000-2003
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Translating Morality into Normality: Medicine and the Right Way of Living
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Medisinske diskurser på 1800-tallet
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Om å bygge miljøkultur. En læringshistorie fra stolprodusenten HÅGs arbeid med ytre miljø
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Tid til en kollektiv og attraktiv skole. Delrapport C
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Tid til en kollektiv og attraktiv skole. Delrapport B
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Velferden tilbake til hjemmet?
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Arbeid for livet - Et kundeliv
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Ancient and modern knowledge production - Two different social and epistemological practices
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Sentralt initierte forsøk - informasjon om forskningsarbeidet som pågår ved SINTEF
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Arbeidende og isolert eller ledig og ingegrert?
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Hågs miljøarbeid: Miljø som integrert og naturlig del av produkt og organisasjon
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Havesyken som moralsk problem - er Adam Smiths løsning tilstrekkelig?
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Sykehjem i drift. Privat versus kommunal organisering av tjenester
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Tid til en kollektiv og attraktiv skole
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Gjennomgang av Hågs arbeid med miljø
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Subakutt revaskulering med stent av arteria mesenterica superior ved mesenteriell ischemi
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Organisational challenges to industrial ecology: A comparative analysis of three companies' efforts to develop environmentally responsible corporate
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Subakutt revaskulering med stent av arteria mesenterica superior ved mesenteriell ischemi
 - 
                    
                        Faglig foredragMangfold og inkludering
Subakutt revaskulering med stent av arteria mesenterica superior ved mesenteriell ischemi
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Tomras miljøarbeid: på rett vei?
 - 
                    
                        AnmeldelseMangfold og inkludering
Nietzsche i marsj eller menuett? Rüdiger Safranski: Nietzsche. Biographie seines Denkens, München: Carl Hanser Verlag, 2000
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Polimoons miljøareid - for nytenkende for Polimoons organisasjonskultur?
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Ny teknologi for attføring av funksjonshemmede
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Organisational Challenges to Industrial Ecology - A comparative analysis of three companies' efforts to develop environmentally responsible corporate cultures
 - 
                    
                        Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
The transformation of expert knowledge - does the post-modern expert exist?
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Polimoons miljøarbeid - for nytenkende for Polimoons organisasjonskultur?
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Evaluering av FunkArbeid - Deltakernes erfaringer fra høstsemesteret 1999 og vårsemesteret 2000
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Gårsdagens fagforståelser - dagens problem? Profesjoner, fag og ledelse i sykehus!
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Arbeidsgiver og profesjonene - utfordringer i møtet mellom ledelse og fag
 - 
                    
                        Vitenskapelig antologi/KonferanseserieMangfold og inkludering
Tid for forandring. Arbeidsgiverpolitikk i kommunal sektor
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Inn til beinet. FunkArbeid fra turbulens til stabilitet?
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Informasjonsteknologi og attføring av funksjonshemmede. Ei evaluering av handikapprosjektet (HCP) i Telenor bedrift A/S
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
Bærer arbeidet frukter? - en evaluering av systematisk HMS-arbeid i norske virksomheter
 - 
                    
                        FagbokMangfold og inkludering
Perspektiver på tvers : disiplin og tverrfaglighet på det m oderne forskningsuniversitetet
 - 
                    
                        RapportMangfold og inkludering
NHOs etikkarbeid. Et blikk på fem år med etikkarbeid og forslag til videreføring
 - 
                    
                        FagbokMangfold og inkludering
Perspektiver på tvers : disiplin og tverrfaglighet på det m oderne forskningsuniversitet
 - 
                    
                        Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
På langs og på tvers : disiplin, profesjon og tverrfaglighet i det moderne forskningsuniversitet
 - 
                    
                        Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Miljøbevegelsen i DDR. Ei grasrot med grønnyanser