Høyt presterende elevers vurdering av læringsmiljøet : Analyser av Elevundersøkelsen 2013 og 2014
Bidragsytere
            - 
                                                            
                                Christian WendelborgProsjektdeltager - 
                                                            
                                Joakim CaspersenProsjektdeltager 
Publiseringsår
            2016
        ISBN
            978-82-7570-453-3
        Avdeling
                                                                Mangfold og inkludering
                                    Prosjekt
                                    Elevundersøkelsen 2015-2017                            Denne rapporten gir en beskrivelse om hvordan høyt presterende elever skårer på indeksene som presenteres i skoleporten, samt sentrale læringsmiljøvariabler som
innsats, opplevelse av relevans og opplevelse av ulike typer negative hendelser (krenkelser). Formålet med rapporten og mandatet for oppdraget er utpreget
beskrivende og i mindre grad diskuterende om hva resultatene vil si og hvordan resultatene kan tolkes i en teoretisk kontekst.
Oppdragsgiver er Utdanningsdirektoratet og bakgrunnen for oppdraget er å gi informasjon til utvalget som er nedsatt av Kunnskapsdepartementet som skal vurdere
hvordan norsk skole bedre kan ivareta høyt presterende elever.