Regine Ringdal
Regine Ringdal
Regine Ringdal har en mastergrad i kultur-, sosial- og samfunnspsykologi fra NTNU og en doktorgrad i helsevitenskap fra Institutt for samfunnsmedisin og sykepleie ved NTNU. Ringdal er ansatt som postdoc og forsker 2 ved avdelingen Mangfold og inkludering. Postdocen er knyttet til NFR-prosjektet «Out of home care in Norway and Australia». Hennes kompetanseområder er særlig psykisk helse, mobbing og sosial støtte hos ungdom, og bruk av kvantitative metoder. Ringdal er prosjektmedarbeider på prosjekter som Følgeevaluering av barnevernreformen og Helsehjelp til barn i barnevernet, begge på oppdrag fra Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet. Ringdal har tidligere jobbet som rådgiver i kommunedirektørens fagstab for oppvekst og utdanning i Trondheim kommune.
Prosjekter
Publikasjoner
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Validation of Rosenberg self-esteem scale among Norwegian adolescents - psychometric properties across samples
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Population based post-care pathways and outcomes for care leavers: Preliminary design of a registry study
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Association between loneliness, self-esteem and outcome of life satisfaction in Norwegian adolescents aged 15–21
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av barnevernsreformen : Oppstartsmåling i 2022, rett etter at reformen trådte i kraft
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Social Support, Bullying, School-related Stress and Mental Health in Adolescence
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Bullying, social support and adolescents' mental health: Results from a follow-up study
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Life satisfaction in association with self-efficacy and stressor experience in adolescents
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Life satisfaction in association with self-efficacy and stressor experience in adolescents – self-efficacy as a potential moderator
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Formative assessment as a future step in maintaining the mastery-approach and performance-avoidance goal stability.
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Exploring MEST: a new universal teaching strategy for school health services to promote positive mental health literacy and mental wellbeing among Norwegian adolescents.
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Psykisk helse hos ungdom folkehelsearbeid i skolen og samarbeid med skolehelsetjenesten
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Validations of two versions of the Warwick-Edinburgh Mental Well-Being Scale among Norwegian adolescents
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Positive mental health literacy:development and validation of a measureamong Norwegian adolescents
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
The Relationship Between Positive Mental Health Literacy and Mental Well-Being Among Adolescents: Implications for School Health Services
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Assessing Adolescents’ Knowledge of Factors Promoting Mental Health
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Undervisning om positiv psykisk helse for psykologiklasser i videregående skole
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Satisfaction with life in adolescents in secondary high school. The role of stress and resilience
-
PosterMangfold og inkludering
Health Promotion –Worthwhile?
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Foredrag om sosial støtte og vennskap
-
PosterMangfold og inkludering
Hva er grensen i forhold til normalitet i psykisk helse?
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Social support and mental wellbeing among adolescents in Norwegian upper secondary school
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Forelesning om psykisk helse for ungdom
-
PosterMangfold og inkludering
Health Promotion WorthWhile? SHP:238331
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Mental Health promotion: Reorienting school halth care services - Focus on adolescents and families. Work-shop
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Gruppeprosesser
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
«Psykisk helse hos ungdom: Implementering og evaluering av en helsefremmende intervensjon utført av helsesøster i skolen
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Kommunikasjon og konflikter
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Kommunikasjon, konflikt og konfliktløsning
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
En til Mange, og Mange til En