Nr. 2/09: Ressurser og tidsbruk i grunnskolen i Norge og andre land
Bidragsytere
            - 
                                                            
                                Lars-Erik BorgeForfatter - 
                                                            
                                Ole Henning NyhusForfatter - 
                                                            
                                                        Bjarne StrømForfatter
 - 
                                                            
                                                        Per TovmoForfatter
 
Publiseringsår
            2009
        ISBN
            ISBN 978-82-8150-053-2 / ISSN 1504-5226
        Avdeling
                                                                Senter for økonomisk forskning
                                    Flere undersøkelser har vist at norske elever scorer relativt lavt på internasjonale tester som PISA, TIMSS og PIRLS. Samtidig er ressursbruk per elev i norske grunnskoler høy i forhold til de fleste land, se Bonesrønning et al. (2008).
Dette motiverer for å gå grundigere inn på ressursbruken i norsk grunnskole og spesielt hvordan den viktigste ressursen, lærerne, utnytter tiden både i og utenfor undervisningssituasjonen.