Going global - the troublesome integration process

Bidragsytere
Publiseringsår
2005
ISBN
82-471-6914-2
Avdeling
Studio Apertura
​The thesis is based on research in Kongsberg Automotive and its foreign subsidiaries in Mexico, U.S.A, Poland and South Korea. It is a study of how these foreign units were established and how the head office in Norway was able to integrate these units in the organization. The purpose of the study is to improve understanding of the challenges involved in internationalization processes. To what extent are cultural, political and social differences factors to consider when creating the international organization? In what way do actors and structures influence the process and the practices that emerge? In an international organization cultural, political and social differences may create barriers towards understanding the other. This may be further complicated by different languages, time and geographical distances. The local manager abroad is central to the development of relations between the head office and the local unit and his perception of what is appropriate and his ability to make others agree is central to understanding the various practices and solutions that emerge in the local organization. The main motivation and challenge of the central management is to control and coordinate the international organization. The study emphasizes the usefulness of different control mechanisms and how these attempts for control were perceived locally. Through time there was a stronger reliance on mechanisms for socialization and enculturation, and while these are directed towards creating a larger consensus in the organization, these should also be seen as means for decentralized control and self-monitoring. The various organizational entities in Kongsberg Automotive represent different communities-of-practice and to understand the interaction between these communities as learning processes is central to the study. This perspective also confers an understanding of power as a productive element in the interaction. The implications of this study for theory and future research are in embracing the complex nature of internationalization process. Relevant for understanding internationalization processes are both actors and structures intertwined. Institutional environments are central to an understanding of how different actors perceive practices and structures, and what they see as viable solutions. Neither the international organization nor the learning processes these undertake can be torn loose from the local cultural, political and social context.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.