Avsluttet prosjekt

Decision making in multiprofessional team interactions. (Phd Project K. Halvorsen)

Bidragsytere
Oppdragsgiver
NTNU Samfunnsforskning AS
Periode
01.01.2009 - 31.08.2014
Avdeling
Studio Apertura
​Synopsis The proposed project will analyze interaction in multiprofessional teams as it is manifested in actual work processes. Detailed discourse analysis, studying communicative strategies embedded in thorough ethnographic descriptions, will provide foundational insights into the characteristics of decision making in these multiprofessional teams. A central aspect of decision making in this setting is the continuous management of uncertainty related to the planning and execution of future activities. In the framework of “the new work order” and increasing implementation of new work processes, professionals are faced with new modes of collaboration requiring communicative skills as well as multiprofessional competencies. With the prospect of increasing oil production, lowering operating costs, and prolonging field lifetimes, the petroleum industry is actively working to improve its ability to operate in an integrated and efficient manner across geographical, organizational, and professional boundaries. In this setting, Integrated Planning has emerged as an organizational tool for improved, holistic decision making, performed across organizational and professional boundaries and related to operational activities in all domains of an oil and gas asset. As support for decision making, the integrated planning teams apply various forms of technology and collaboration rooms where relevant and realtime information about the asset is presented continuously. Systematic studies of these new and emerging interaction processes are lacking and needed in order to understand the implications of such ongoing workplace reforms. Drawing on discourse theoretical perspectives on language and social interaction, and employing tools from discourse analysis and communicative activity analysis, the project will address the following research questions:  What characterizes and supports decision making in team interactions related to Integrated Planning? 1. How is knowledge produced and negotiated in the team interactions? And how is this related to decision making 2. What communicative strategies can be observed in the IPL team, and to what extent do these strategies support decision making? 3. What role do the communicative strategies of the team facilitator play for the team’s ability to decide? 4. How can the team’s ability to reach decisions be seen in relationship to the surrounding organizational context?​​​​​​​

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.