Avsluttet prosjekt

Collaborative leader

Bidragsytere
Oppdragsgiver
GDF SUEZ E&P Norge AS
Periode
01.01.2012 - 31.12.2014
Avdeling
Studio Apertura
​Managers have a decisive role to make sure that the organizational model developed in the HSE culture project is going to be an integrated part of the everyday work practice in GDF SUEZ E&P Norge AS. The evaluation of the HSE culture project confirms that employees and managers at every level in GDF SUEZ E&P Norge AS have adopted the concept of the HSE culture project by using the terminology in the organizational model. The focus now is a continuation of the HSE culture project by operationalizing the organization model “from speech to action”: the responsibility for this operationalizing is in the line. This means that it is crucial that managers exercise leadership that supports the organizational model. To make this happen, managers need to reflect upon and understand the relation between “saying and doing”: for instance, how should I as a managers facilitate our success factors in my department? All managers will get help to understand the relation between “saying and doing”. The starting point for this is that all managers will participate in a one-day course on the concept of the collaborative leader (which is based upon the theoretical perspective in the organizational model developed in the HSE culture project). The course is a combination of a thorough repetition of the organizational model followed by individual and group reflections upon what it means to be a leader that both supports and strengthens the organizational model. Everyday working situations that managers face are used as cases to practice on. A follow – up plan for every manager is made after the course day. The project is organized as a close collaboration between GDF SUEZ E&P Norge AS and researcher from NTNU Samfunnsforskning AS, Studio Apertura. The researchers have the professional responsibility, and are going to follow up closely every manager as part of the follow-up plan. A reflection table is used as a method in this follow up: everyday working situations are reflected upon and placed in the reflection table as a means to reflect upon how a situation, a dilemma, or a decision is going to strengthen and/or weaken the intentions of the organizational model. The purpose is to help all managers to practice so that they reach the point where it comes “natural” to act and interact in accordance to the intentions of the organizational model.​​

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.