Avsluttet prosjekt

Priority of safety and security in future urban transport systems

Bidragsytere
  • Ann Kristin Mathisen
    Prosjektdeltager
Oppdragsgiver
NFR - Programmer
Periode
18.02.2013 - 30.06.2016
Avdeling
Studio Apertura

The project examines two major future challenges related to "whole journey" risk, safety and security in urban transportation. The challenges are examined by six work packages (WP1-WP6). The first challenge concerns how to influence on the urban public's travel choice in order to contribute to the use of safe and environmentally friendly modes. In this respect safety and environmental issues concur.

WPs 1-2 analyse push and pull factors in safe and secure travel mode use in urban areas and emphasises inte ntions, habits and situational factors. The second challenge focuses on how behavioural change in private travel mode use will affect public transportation. An increase in public transportation will place new safety and security demands on bus, subway, tr am and rail systems as well as urban transit systems and stages by other transport modes. Urban expansion increases the need for effective transport on medium large distances within urban areas and surrounding areas.

WPs 3-4 also examine urban communters' opinions of their transportation. An increase of the size of the geographical commuter areas may cause an increase in rail travel and commuting over larger areas. Trends and various strategies for development will clearly influence total number of accide nts and injury rates in the urban system. Hence, the research examines accident scenarios and analyse consequences for safety(WP 5-6).

The proposal examines transport safety, i.e. vulnerability to accidents, as well as transport security, i.e. the vulnera bility to criminal or antisocial acts suffered by the travel mode user. Transport security problems are not primarily related to the travel modes, but ia symptom of wider political and social problems and the political and social dimension has to be taken into consideration more thoroughly than in previous transport security research . The research will be based on questionnaire survey data and analysis of accident data used in scenario analysis in 6 urban areas.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.