Turid Suzanne Berg-Nielsen
Publikasjoner
-
Vitenskapelig artikkel
Are changes in mothers’ representations of their infants related to changes in observed mother–infant interaction quality?
-
Vitenskapelig artikkel
Promoting the Quality of Teacher-Toddler Interactions: A Randomized Controlled Trial of “Thrive by Three” In-Service Professional Development in 187 Norwegian Toddler Classrooms
-
Poster
“What Matters to You?” Using Systematic Idiographic Assessment as an Intervention to Increase Adolescents’ Perceived Control of their Mental Health
-
Vitenskapelig artikkel
Maternal personality disorder symptoms in primary health care: associations with mother–toddler interactions at one-year follow-up
-
Intervju
Foreldrepermisjon
-
Poster
Elevated cortisol levels in Norwegian toddlers in childcare
-
Populærvitenskapelig artikkel
Hvorfor reagerer vi så forskjellig på stress?
-
Poster
What do parents know about their children`s understanding of emotions? Accuracy of parental mentalization in a community sample of pre-schoolers
-
Vitenskapelig artikkel
Change in Attachment Predicts Change in Emotion Regulation — Particularly among 5-HTTLPR Short-Allele Homozygotes
-
Faglig foredrag
Den utviklingsstøttende barnehagen: Kvalitet
-
Faglig foredrag
Giftig stress setter spor i hjernen
-
Vitenskapelig artikkel
Screening for persistent psychopathology in 4-year-old children
-
Vitenskapelig artikkel
Disorganization, COMT, and children's social behavior: The norwegian hypothesis of legacy of disorganized attachment
-
Vitenskapelig artikkel
What enhances the development of emotion understanding in young children? A longitudinal study of interpersonal predictors
-
Vitenskapelig artikkel
Secure attachment promotes the development of effortful control in boys
-
Vitenskapelig artikkel
Video feedback compared to treatment as usual in families with parent–child interactions problems: a randomized controlled trial
-
Intervju
Isolert kjernefamilie ikke det beste for barna
-
Vitenskapelig foredrag
Epigenetiske prosesser og foreldrefunksjoner
-
Vitenskapelig artikkel
What do parents know about their children's comprehension of emotions? Accuracy of parental estimates in a community sample of pre-schoolers
-
Vitenskapelig foredrag
A randomized controlled efficacy study of the Marte meo method in the context of parent-infant interactions. A presentation of the study and preliminary results
-
Vitenskapelig artikkel
Do Time in Child Care and Peer Group Exposure Predict Poor Socioemotional Adjustment in Norway?
-
Intervju
Baby Mary Lynne gråter av morens ansiktsuttrykk
-
Intervju
Advarsel: nytt søsken
-
Vitenskapelig artikkel
Sleep Disorders in Preschoolers: Prevalence and Comorbidity with Psychiatric Symptoms
-
Vitenskapelig artikkel
Preschool predictors of childhood anxiety disorders: a prospective community study
-
Vitenskapelig artikkel
Detecting Psychiatric Disorders in Preschoolers: Screening With the Strengths and Difficulties Questionnaire
-
Intervju
Ett års dagen etter Utøya massakren: Reaksjoner hos unge som ikke var direkte berørt, hos overlevende og etterlatte
-
Intervju
Sju prosent av småbarna lider psykisk
-
Vitenskapelig artikkel
The three dimensions of the Student-Teacher Relationship Scale: CFA validation in a preschool sample
-
Vitenskapelig artikkel
Prevalence of psychiatric disorders in preschoolers
-
Doktorgradsavhandling
Emotional distress and parenting among community and clinic parents
-
Poster
Presentation of Videofeedback of Infant-Parent Interaction (VIPI). Effects and perspectives
-
Intervju
Foreldre må unngå å vise frykt
-
Intervju
Lite søvn hemmer barns utvikling
-
Intervju
Skeptisk til tankekontroll
-
Vitenskapelig foredrag
An early voice of the inner working model? Preschoolers' accounts of parenting related to child attachment classification in a population based study
-
Intervju
Slik senker du familiestresset
-
Vitenskapelig foredrag
Parents of mentally ill children – parental emotional symptoms and parenting dimensions before and during child treatment
-
Vitenskapelig artikkel
Group and Individual Stability of Three Parenting Dimensions
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Følsom, formbar og uferdig. Epigenetikk, utvikling av hjernen og stressbarhet
-
Programdeltagelse
Debattdeltager om effekten av tidlig start og mye tid i barnehagen
-
Vitenskapelig foredrag
Tidlig trygg i Trondheim studien. Foreløbige funn fra en populasjonsstudie av 4-åringers psykiske helse
-
Intervju
Barn mer intelligente av å være hjemme det første året
-
Intervju
Pappaer har ikke pupp
-
Intervju
Omsorg på skift kan skade spedbarn
-
Intervju
Hvor lenge bør man vente med barnehagestart?
-
Kronikk
Vi skaper babystress!
-
Populærvitenskapelig artikkel
En front på et forsømt fagfelt. Acems meditasjonspsykologi
-
Populærvitenskapelig artikkel
Selvtillitens fordumming
-
Populærvitenskapelig artikkel
Tørre tankevekkere og fuktige fakta
-
Doktorgradsavhandling
Parenting practices and mentally disordered adolescents
-
Vitenskapelig artikkel
Parenting related to child and parental psychopathology: A descriptive review of the literature
-
Populærvitenskapelig artikkel
Vondt å bli voksen
-
Populærvitenskapelig artikkel
Kan emosjonell sensivitet læres?
-
Populærvitenskapelig artikkel
Noen bærebjelker i barneoppdragelse
-
Populærvitenskapelig artikkel
Hva skulle vi gjort uten støttegruppe og gapestokk?
-
Populærvitenskapelig artikkel
Dydige damer og ville mannfolk: om offerfeminisme og mannsbilder
-
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
Evaluering av vedvarende voldelige personer med psykiatriske symptomer