Thomas Dahl
Thomas Dahl
Thomas Dahl innehar en 20 % stilling hos NTNU Samfunnsforskning.
Publikasjoner
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Was ist Ariadne? "Ich mache mir los: von der Bildung, von der bisheringen Art der Gelehrten
-
InnledningMangfold og inkludering
Performativ læring for performativ utdanning
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Boklansering av "Performativ læring. Skapende og samskapende utdanning"
-
Vitenskapelig antologi/KonferanseserieMangfold og inkludering
Performativ læring - skapende og samskapende utdanning
-
KronikkMangfold og inkludering
Ingvild Kjerkol og mastergrad som pliktløp
-
KronikkMangfold og inkludering
Mastergrad som forskingsarbeid
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Per-form – å forstå og forsterke læring som performativ
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Diffraksjon i performativ læring
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Upcycling of carbon, nitrogen, and phosphorus from aquaculture sludge using the polychaete Hediste diversicolor (OF Müller, 1776) (Annelida: Nereididae)
-
RapportMangfold og inkludering
Inkludering og ekskludering i elevers digitale verden : Dypdykk i elevers aktivitet i sosiale medier og gaming og betydning for motivasjon og trivsel på skolen
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Finsk og norsk lærerutdanning og syn på læreryrket – to forskjellige verdener?
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Biochemical composition of Hediste diversicolor (OF Müller, 1776) (Annelida: Nereidae) reared on different types of aquaculture sludge
-
RapportMangfold og inkludering
Læringsmiljøet i norsk skole: Har pandemien påvirket utviklingen?
-
RapportMangfold og inkludering
Kunnskap om elevar sitt læringsmiljø: Ein gjennomgang av undersøkingar av læringsmiljøet i skulen i Noreg og fire andre land
-
Rapport
Voksenopplæringsundersøkelsen i skolen: Analyse av Voksenopplæringsundersøkelsen i skolen for skoleårene 2017/18 til 2021/22
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av KS`Led skole : Skolelederutvikling mellom rammeverk og skreddersøm
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Organizational learning the Nordic way: learning through participation
-
Vitenskapelig monografiMangfold og inkludering
Statistikk, kunstig intelligens og profesjonelt skjønn. Om ulike former for kunnskaping
-
RapportMangfold og inkludering
Fagfornyelsen, profesjonsfellesskap og partssamarbeid
-
RapportMangfold og inkludering
Videregående elevers erfaringer med koronapandemien og konsekvenser for skolehverdagen. Elevundersøkelsens dypdykk i elevenes læringsmiljø på utvalgte utdanningsprogram.
-
RapportMangfold og inkludering
LÆRERUNDERSØKELSEN 2021/22: Analyse av Lærerundersøkelsen i skolen høst 21 og vår 22
-
RapportMangfold og inkludering
Foreldreundersøkelsen 2021/22 - Analyse av Foreldreundersøkelsen i skolen høst '21 og vår '22
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Making Schools into Learning Organizations – Building Capacity for Organizational Learning Through National Competence Programs
-
RapportMangfold og inkludering
Skoleutvikling i Fosen. En kartlegging av erfaringer med utviklingsarbeid, profesjonsutvikkling og kompetansebehov
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Hjernen er ikke alene - all læring er kroppslig
-
RapportMangfold og inkludering
Bidrag fra «Utviklingsmidler» under Program for undervisningskvalitet ved Universitetet i Tromsø
-
KronikkMangfold og inkludering
Fremtidskompetanse
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Qualitative Content Analysis: Disciplinary Perspectives and Relationships between Methods—Introduction to the FQS Special Issue "Qualitative Content Analysis II"
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Managing and supporting professional judgement – Do we need a more developed epistemology?
-
RapportMangfold og inkludering
Elevundersøkelsen 2019 : Analyse av Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
The epistemology of campus design: Rhizomatic and parasitic or isolated fabrics?
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
The epistemology of campus design: Rhizomatic and parasitic or isolated fabrics?
-
AnnetMangfold og inkludering
Epilog - Læring gjennom intra-aksjoner
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Prepared to Teach for Sustainable Development? Student Teachers’ Beliefs in Their Ability to Teach for Sustainable Development.
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Performativ forskning – sentrale teoretiske og analytiske begreper i boka
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Dybde//læring med overflate og dybde
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
En scenekunstprosess med dybde//læring hos de medskapende kunstnerne
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
The poesis and mimesis of learning
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Unversitetsskoler - Kunnskapsproduksjon i lærerutdanninga?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Humboldt i betong. Universitas som idé og materialitet
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Qualitative Content Analysis: Conceptualizations and Challenges in Research Practice
-
Populærvitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Læring uten kropp - fagfornyelsens kognitivistiske slagside
-
KronikkMangfold og inkludering
Må skolen repareres?
-
KronikkMangfold og inkludering
Mye snakk - men ellers er alt som før
-
KronikkMangfold og inkludering
Mobbing er et skolefenomen
-
Vitenskapelig antologi/KonferanseserieMangfold og inkludering
Skole- og utdanningssektoren i utvikling
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Innledning
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Universitets- og høgskolemiljøenes involvering i satsingen - læring i UH-sektoren og i skolene?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Lærerutdanning, nasjonale sentre og ungdomstrinn i utvikling. Læring og implikasjoner for rammer for og organisering av framtidig utviklingsarbeid
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Ungdomstrinn i utvikling - hva har forskningsrapporter, evalueringer og erfaringer vist så langt?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Forskningens design
-
KronikkMangfold og inkludering
Kjære skoleeier - hvem du enn er
-
Faglig kapittelMangfold og inkludering
De nasjonale sentrene - læring og samarbeid med UH.
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Rektor som leiar for profesjonsfellesskaået
-
KronikkMangfold og inkludering
Norm gir neppe likere læring
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Lærerrollen. Om omgang med kunnskap
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
PROTEUS - What have we learned and what should we promote?
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Lærerrollen i endring - ny rolle for ledelsen?
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Kommentarer til utkast til overordnet del av læreplanverket
-
KronikkMangfold og inkludering
Oxford på Dragvoll
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Lærerrollen i endring
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
En differensiert lærerrolle?!
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Skolebasert kompetanseutvikling - veien til skoleutvikling og utvikling av undervisningspraksis?
-
Vitenskapelig antologi/KonferanseserieMangfold og inkludering
Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling og ledelse. Funn og fortellinger
-
Vitenskapelig antologi/KonferanseserieMangfold og inkludering
Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling, lesing, skriving og regning. Funn og fortellinger
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Lærerutdanning, nasjonale sentra og ungdomstrinn i utvikling. Læring og implikasjoner for rammer og organisering av framtidig utviklingsarbeid
-
Faglig kapittelMangfold og inkludering
Innledning
-
RapportMangfold og inkludering
Ungdomstrinn i utvikling. En mulighetenes gavepakke til skole- og utdanningssektoren
-
Populærvitenskapelig kapittel/artikkelMangfold og inkludering
Forord
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Forskningens design
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Norsklærer – en egen profesjon?
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Internationalization of Teacher Education
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Assessing the Outcome of Teacher Education Programs in Norway: An Analysis and Discussion of the Factor Structure in Domains of Teacher Practicum for Student Teachers at Three Norwegian Universities
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Gir pålitelige tegn gyldige diagnoser? Den psykiatriske revolusjonen og bruk av diagnoseverktøyet SCID på en massemorder
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Anbefalinger for videre arbeid med utvikling av lærerprofesjonalitet
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Måling av kvalitet og skoleutvikling - hvilken rolle skal tallene spille?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Learning thinking: About the role and purpose of propeadeutics
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Måling av kvalitet og skoleutvikling – hvilken rolle skal tallene spille?
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Om lærerrollen
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Hva kan arbeidet vårt bidra til?
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Ei lærarrolle i endring
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Lærerrollen: Hva slags lærere trenger vi i framtida?
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Om lærerrollen
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Ledelse av lærere
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Lærerrolla
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Om lærerrollen
-
KronikkMangfold og inkludering
Ledelse av læring
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Hvordan kan politikere utøve sin rolle for å styrke lærerrollen?
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Om endring i lærerrolla og fokus på konsekvensar for skoleleiare
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Ekspertgruppas anbefalinger
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Læreryrket blir forma i møte med elevane
-
Vitenskapelig monografiMangfold og inkludering
Om lærerrollen. Et kunnskapsgrunnlag.
-
RapportMangfold og inkludering
Hva kjennetegner forskning på norske lærere under kunnskapsløftet? En forskningskartlegging.
-
FagartikkelMangfold og inkludering
Kan vi stole på karakterne? Innhold og vurdering i samfunnsfag i norsk skole
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Partssamarbeid i skolesektoren
-
IntervjuMangfold og inkludering
Professorer skal forstå lærerne
-
IntervjuMangfold og inkludering
Feil type lekser skaper problemer
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Forskning på lærerrollen i Norge - relevans for lærerutdanningen?
-
LeserinnleggMangfold og inkludering
Skal evidens styre skolen? Og i så fall: Hvilken evidens?
-
FagartikkelMangfold og inkludering
Konflikt, samarbeid, tid: Hvordan gjøre Elias Rukla til en kunnskapsarbeider?
-
KronikkMangfold og inkludering
Problematisk styring med tall
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Hvordan kan modeller og begreper fra organisasjonslæring brukes til å designe studier av skoleutvikling?
-
RapportMangfold og inkludering
Rapport om evaluering av undervisningskvaliteten ved Program for lærerutdanning (PLU) NTNU vår 2014
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Chris Argyris og teorien om organisasjonslæring
-
RapportMangfold og inkludering
Kommentarer til plan for utvikling av skolen i Sør-Odal fram mot 2020
-
RapportMangfold og inkludering
Å løfte skolens digitale kompetanse - Om skolers bruk av Skolementor
-
KronikkMangfold og inkludering
Ødeleggende konflikt
-
RapportMangfold og inkludering
Kartlegging av kompetansemiljøenes arbeid med skolebasert kompetanseutvikling - høsten 2013
-
RapportMangfold og inkludering
Å løfte skolens digitale kompetanse - Om skolers bruk av skolementor
-
RapportMangfold og inkludering
Å bygge selvtillit i matematikk ; A24072
-
RapportMangfold og inkludering
Å bidra til skolebasert kompetanseutvikling. En kartlegging av lærerutdanningsinstitusjoners ressurser
-
RapportMangfold og inkludering
En gavepakke til ungdomstrinnet? En undersøkelse av den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet i piloten 2012/2013
-
RapportMangfold og inkludering
På de samme stier som før - Kunnskapsløftet i fag- og yrkesopplæringen
-
RapportMangfold og inkludering
Privatisteksamen - en vei tilbake på sporet? Rapport fra studie av privatister i Sør-Trøndelag
-
RapportMangfold og inkludering
Kunnskapsløftet i fag- og yrkesopplæringen - på flere veier
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
The effects of individual factors and school environment on mental health and prejudiced attitudes among Norwegian adolescents
-
Vitenskapelig monografiMangfold og inkludering
Medisinens sjel. Historiske konstruksjoner av mennesket
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kunnskapsløftet-også et løft for fag- og yrkesopplæringen?
-
RapportMangfold og inkludering
Det er nå det begynner! Sluttrapport fra evalueringen av tiltaksplanen "Gi rom for lesing!"
-
RapportMangfold og inkludering
Praksislæring og partnerskapsmodeller i lærerutdanningen i England, Wales, Finland og Norge
-
RapportMangfold og inkludering
Tilbake på sporet? Rapport fra kartlegging og analyse av tidligere elever fra APO ved Frogn videregående skole
-
RapportMangfold og inkludering
Skolen som en del av lærerutdanningen. Kartlegging av samarbeidet mellom videregående skoler i Sør-Trøndelag og Program for lærerutdanning ved NTNU
-
RapportMangfold og inkludering
Opplæring i sykehus: Evaluering av forsøket med Sunnaas spesialpedagogiske kompetansesenter ved Sunnaas sykehus HF
-
RapportMangfold og inkludering
Kartlegging av utbredelse av leksehjelp i norsk skole
-
RapportMangfold og inkludering
Orkanger ungdomsskole. Med potensial til utvikling
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Medisinens historisitet - kan fortiden egentlig produsere noe nytt?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Medisinens historisitet
-
RapportMangfold og inkludering
Hjelp til praksisspranget. Evaluering av nyutdannede lærere
-
RapportMangfold og inkludering
Redd barna og skolene- med samme mål. Evaluering av redd barnas skolesatsing
-
RapportMangfold og inkludering
Corporate governance. Oppsummeringsrapport
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Transformasjon av liv? Rudolf Virchows oppgjør med teorien om livskraft og etableringen av den vitenskapelige medisinen
-
RapportMangfold og inkludering
Et ord sier mer enn tusen bilder. Evaluering av tiltaksplanen "Gi rom for lesing" - Delrapport 1
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Norsk skole i bevegelse gjennom kollektiv kvalitetsutvikling
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Å ville utvikle skolen
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
What did physicians do and why did they do it? Recontruction and explaining medical practice
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Medikalisering, praksis og kunnskap - medisinens transformasjoner på 1800-tallet
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Evaluering av veiledning for nyutdannede lærere
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Centrale satsinger møder lokal mangfoldighed
-
RapportMangfold og inkludering
Et ord sier mer enn tusen bilder. Evaluering av tiltaksplanen ""Gi rom rom for lesing!"" - Delrapport 1
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Se Nietzsche
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Den rene diagnosen og den gamle terapien - medisinsk praksis og medisinske fortolkningsregimer anno 1840
-
Vitenskapelig monografiMangfold og inkludering
En skole i bevægelse. Evaluering af satsning på kvalitetsudvikling i den norske gundskole
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Skuleeigar si satsing på leiing og rektor si rolle som leiar
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Norsk skole i utviklnig, men i ujevn takt
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
The ""normalization"" of European mediciene
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Medvirkning i demokrati- og nytteperspektiv
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Patient approaches in scientific based medicine and humoral pathology
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Livskraftens død - Rudolf Virchow og den vitenskapelige medisinen
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
En samarbeidende skole for å favne den enkelte
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kvalitetsutvikling og kvalitetsvurdering i grunnskolen
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Utvikling av rektors rolle som kommunal leder og arbeidsgiver
-
RapportMangfold og inkludering
Å ville utvikle skolen. Skoleeiers satsing på ledelse og rektors rolle
-
RapportMangfold og inkludering
På vei mot at brukerkompetanse får tale med. Evaluering av brukerrådet ved Helse Øst RHF
-
RapportMangfold og inkludering
Tid til en kollektiv og attraktiv skole. Delrapport B
-
RapportMangfold og inkludering
Om å bygge miljøkultur. En læringshistorie fra stolprodusenten HÅGs arbeid med ytre miljø
-
RapportMangfold og inkludering
Tid til en kollektiv og attraktiv skole. Delrapport C
-
RapportMangfold og inkludering
Sentral satsning møter lokalt mangfold. Underveisrapport 2. Evaluering av Satsning på kvalitetsutvikling i grunnskolen 2000-2003
-
RapportMangfold og inkludering
Tid til en kollektiv og attraktiv skole. Delrapport C - Kvantitativt datagrunnlag for evalueringen
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Konkurranseutsetting og demokrati
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
En kollektiv og attraktiv skole
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Arbeidsgivers skole i endring
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Forsøk med alternative arbeidstidsordninger - forsøk med nye undervisnings- og arbeidsformer
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Pasienten som subjekt eller objekt? Transformasjonen av medisinsk viten på 1800-tallet
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Evaluering av sentralt initierte forsøk. Hva sier forskningsresultatene?
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Tid til en kollektiv og attraktiv skole
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Medisinske diskurser på 1800-tallet
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Translating Morality into Normality: Medicine and the Right Way of Living 19th-20th Century
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Evaluering av forsøksvirksomhet
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Sokrates' jordmorkunst - en kritikk av Skjervheims åndsidealer
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Sentralt forsøk i skolen
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Translating Morality into Normality: Medicine and the Right Way of Living
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Sokrates' jordmorkunst - en kritikk av Skjervheims åndsideal
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Havesyken som moralsk problem - er Adam Smiths løsning tilstrekkelig?
-
RapportMangfold og inkludering
Tid til en kollektiv og attraktiv skole
-
RapportMangfold og inkludering
Hågs miljøarbeid: Miljø som integrert og naturlig del av produkt og organisasjon
-
RapportMangfold og inkludering
Sykehjem i drift. Privat versus kommunal organisering av tjenester
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Arbeid for livet - Et kundeliv
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Sentralt initierte forsøk - informasjon om forskningsarbeidet som pågår ved SINTEF
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Ancient and modern knowledge production - Two different social and epistemological practices
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Velferden tilbake til hjemmet?
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Arbeidende og isolert eller ledig og ingegrert?
-
RapportMangfold og inkludering
Polimoons miljøareid - for nytenkende for Polimoons organisasjonskultur?
-
RapportMangfold og inkludering
Tomras miljøarbeid: på rett vei?
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Organisational Challenges to Industrial Ecology - A comparative analysis of three companies' efforts to develop environmentally responsible corporate cultures
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Gjennomgang av Hågs arbeid med miljø
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Subakutt revaskulering med stent av arteria mesenterica superior ved mesenteriell ischemi
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Subakutt revaskulering med stent av arteria mesenterica superior ved mesenteriell ischemi
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Subakutt revaskulering med stent av arteria mesenterica superior ved mesenteriell ischemi
-
AnmeldelseMangfold og inkludering
Nietzsche i marsj eller menuett? Rüdiger Safranski: Nietzsche. Biographie seines Denkens, München: Carl Hanser Verlag, 2000
-
RapportMangfold og inkludering
Ny teknologi for attføring av funksjonshemmede
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Organisational challenges to industrial ecology: A comparative analysis of three companies' efforts to develop environmentally responsible corporate
-
RapportMangfold og inkludering
Polimoons miljøarbeid - for nytenkende for Polimoons organisasjonskultur?
-
Vitenskapelig antologi/KonferanseserieMangfold og inkludering
Tid for forandring. Arbeidsgiverpolitikk i kommunal sektor
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av FunkArbeid - Deltakernes erfaringer fra høstsemesteret 1999 og vårsemesteret 2000
-
RapportMangfold og inkludering
Gårsdagens fagforståelser - dagens problem? Profesjoner, fag og ledelse i sykehus!
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Arbeidsgiver og profesjonene - utfordringer i møtet mellom ledelse og fag
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
The transformation of expert knowledge - does the post-modern expert exist?
-
RapportMangfold og inkludering
Bærer arbeidet frukter? - en evaluering av systematisk HMS-arbeid i norske virksomheter
-
RapportMangfold og inkludering
Informasjonsteknologi og attføring av funksjonshemmede. Ei evaluering av handikapprosjektet (HCP) i Telenor bedrift A/S
-
RapportMangfold og inkludering
Inn til beinet. FunkArbeid fra turbulens til stabilitet?
-
FagbokMangfold og inkludering
Perspektiver på tvers : disiplin og tverrfaglighet på det m oderne forskningsuniversitetet
-
FagbokMangfold og inkludering
Perspektiver på tvers : disiplin og tverrfaglighet på det m oderne forskningsuniversitet
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
På langs og på tvers : disiplin, profesjon og tverrfaglighet i det moderne forskningsuniversitet
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Miljøbevegelsen i DDR. Ei grasrot med grønnyanser