Britt Karin Støen Utvær
Publikasjoner
-
Poster
Psychometric properties of the Norwegian Wound-QoL questionnaire
-
Poster
A model for recruiting and retaining vocational teachers – school-university-business partnerships
-
Faglig foredrag
Prosjektet HO 2.0 (Helse- og oppvekstfag)
-
Faglig foredrag
HO 2.0 Tid for handling - men hvilke? Modellutvikling: Innovativ, teknologisk og framtidsrettet helse, omsorg- og oppvekstrettet utdanning
-
Faglig foredrag
HO 2.0 -Et entreprenørielt og salutogent kunnskapsgrunnlag.
-
Vitenskapelig artikkel
Translation, cultural adaption, and linguistic validation of the Norwegian Wound-QoL questionnaire
-
Vitenskapelig artikkel
Potentials and Limitations of MOOCs in Vocational Teacher Education; Postgraduate Vocational Students’ Perspectives
-
Doktorgradsavhandling
Yrkesfaglæreres arbeid med vurdering i videregående skole
-
Rapport
A Survey on Inclusion and Diversity at the Department of Teacher Education (ILU)
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Muligheten av i morgen»: et samskapt fortellingsprosjekt om inkludering og estetisk tilnærming til læring i barneskolen
-
Vitenskapelig foredrag
Didaktisk bruk av MOOC i arbeid med digital danning innenfor yrkesfag
-
Vitenskapelig foredrag
Å tilrettelegge for utvikling av yrkesetisk kompetanse i ambulansefag: en kvalitativ intervjustudie
-
Faglig foredrag
Erfaringer med internasjonalisering hjemme og virtuell utveksling
-
Vitenskapelig foredrag
Potentials and Limitations of MOOCs as Learning Resources in VTE
-
Rapport
A Guide to Embed Internationalisation at Home in Vocational Teacher Education
-
Vitenskapelig foredrag
Nursing students' perceived autonomy-support by teachers affects their intrinsic motivation, study effort, and learning outcomes.
-
Faglig foredrag
Erfaringer med internasjonalisering hjemme og virtuell utveksling
-
Faglig foredrag
Erfaringer med internasjonalisering i yrkesfaglærerutdanning
-
Vitenskapelig artikkel
Nursing Students' Emotional State and Perceived Competence During the COVID-19 Pandemic: The Vital Role of Teacher and Peer Support
-
Vitenskapelig foredrag
Sense of Coherence in Vocational Education and Training (VET) in Norway
-
Forord
Forord
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Veier, broer og barrierer: Erfaringer med ERASMUS+-prosjekt ved lærerutdanning for yrkesfag
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Didaktisk bruk av MOOC som digital læringsressurs innenfor yrkesfaglærerutdanning
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Å bygge broer: samarbeid på tvers i yrkesfag
-
Innledning
Innledning. Å bygge broer: samarbeid på tvers i yrkesfag
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Opplevelse av sammenheng hos elever i skoledelen av yrkesopplæringen
-
Vitenskapelig artikkel
Sense of Coherence Among Apprentices in Vocational Education and Training in Norway: Exploring General Resistance Resources in Work-Based Learning
-
Vitenskapelig artikkel
The Five Faces of an Assessor: Conceptualizing the Enactment of Teacher Assessment Identity in Vocational Education and Training
-
Vitenskapelig artikkel
Nursing students' perceived autonomy-support by teachers affects their intrinsic motivation, study effort, and perceived learning outcomes
-
Leder
Redaksjonen utvider
-
Vitenskapelig foredrag
Sense of coherence among apprentices in vocational education and training: Exploring general resistance resources
-
Vitenskapelig foredrag
Internasjonalisering «borte» og «hjemme». Erfaringer fra et innovativt ERASMUS+-prosjekt innenfor yrkesfag
-
Vitenskapelig artikkel
Learning Nursing During the Covid-19 Pandemic; Teacher-Support is Exceptionally Important
-
Vitenskapelig artikkel
Learning nursing during the COVID-19 pandemic: The importance of perceived relatedness with teachers and sense of coherence
-
Vitenskapelig foredrag
The significance of the schools’ ethos in relation to caring and well-being
-
Rapport
Lærlingundersøkelsen 2018 : Analyser av variasjoner og sammenhenger
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Skolebidragsindikatorer som mål på skolekvalitet - et brokete bilde av en vinglete sannhet
-
Vitenskapelig artikkel
Selvregulerende læring og læringsstrategier hos første års bachelorstudenter i sykepleie
-
Vitenskapelig artikkel
Assessing quality of life in older adults: psychometric properties of the OPQoL-brief questionnaire in a nursing home population
-
Rapport
Fremtidens yrkesfaglærerutdanning ved NTNU. Delrapport 1 og 2.
-
Mastergradsoppgave
Yrkesetisk kompetanse - fra klasserommet til pasientmøter i ambulansearbeid
-
Rapport
Guidebook: Vocational Open Online Courses (VOOC’s) for Teaching and Learning in Vocational Teaching
-
Vitenskapelig foredrag
Value-added indicators as measurement of school quality
-
Rapport
Evaluering av masterstudium i yrkespedagogikk OsloMet – storbyuniversitetet Rapport fra ekstern evalueringskomité
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Kartlegging av elevenes læringsmiljø. Elevundersøkelsen som verktøy i skolens utviklingsarbeid
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Betydningen av å høre til for elever med innvandrerbakgrunn
-
Vitenskapelig foredrag
The significance of the schools’ ethos
-
Vitenskapelig artikkel
Små- og stordriftsfordeler i yrkesfaglige løp: Stedets betydning for opplæring i skole og bedrift
-
Vitenskapelig foredrag
Quality in upper secondary education
-
Faglig kapittel
The three-year integrated vocational teacher education program
-
Vitenskapelig artikkel
Yrkesfaglig praksis i bachelorutdanningen for yrkesfaglærere: En kartlegging av studentenes erfaringer
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Elevers aspirasjoner: Betydning for motivasjon og gjennomføring
-
Fagartikkel
Bachelorutdanning for yrkesfaglærere, i et historisk og utviklingsorientert perspektiv
-
Rapport
Elevundersøkelsen 2016 : Analyse av Elevundersøkelsen 2016
-
Rapport
Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser : Et verktøy for kvalitetsutvikling i grunnskolen?
-
Faglig foredrag
Fagskolekandidatene. En undersøkelse blant fagskolestudenter uteksaminert i 2015.
-
Rapport
Fagskolekandidatene. En undersøkelse blant fagskolestudenter uteksaminert i 2015
-
Vitenskapelig foredrag
Betydningen av arbeidslivspraksis i yrkesfaglærerutdanningen. En undersøkelse av yrkesfaglærerstudentenes erfaringer.
-
Vitenskapelig artikkel
Fra fagarbeider til yrkesfaglærer: Førsteårsstudenters opplevelser av undervisning og veiledning i akademiske skriveferdigheter
-
Faglig foredrag
Den flerkulturelle skolen
-
Faglig foredrag
Den flerkulturelle skolen
-
Faglig foredrag
Skolen i møte med minoritetsspråklige elever
-
Vitenskapelig artikkel
The Academic Motivation Scale: Dimensionality, Reliability, and Construct Validity Among Vocational Students
-
Rapport
Prioriteringer, tiltak og fremgangsmåter i arbeidet med å styrke kvalitet i lærerutdanning for yrkesfag.
-
Faglig foredrag
Skolen i møte med minoritetsspråklige elever
-
Faglig foredrag
Skolen i møte med minoritetsspråklige elever
-
Vitenskapelig foredrag
Yrkespraksis i yrkesfaglærerutdanningen: En kartlegging av studentenes erfaringer
-
Vitenskapelig foredrag
Fra fagarbeider til yrkesfaglærer: Førsteårsstudenters opplevelser av undervisning og veiledning i prosessen med å skrive akademiske oppgaver
-
Vitenskapelig foredrag
Fem år etter: Elevers valg og veier i videregående opplæring
-
Vitenskapelig foredrag
School completion in vocational tracks- the importance of basic need satisfaction and different types of motivation
-
Intervju
Hemmelige eller åpne karakterer
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Meningsfull fag- og yrkesopplæring- betydningen av aspirasjoner, motivasjon og ulike former for støtte
-
Vitenskapelig artikkel
Aspiration Index in Vocational Students – Dimensionality, Reliability, and Construct Validity
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Sårbare unge i kunnskapssamfunnet
-
Vitenskapelig foredrag
The issue of drop out in upper secondary education in the light of six students’ life stories
-
Vitenskapelig artikkel
Explaining Health and Social Care Students' Experiences of Meaningfulness in Vocational Education: The Importance of Life Goals, Learning Support, Perceived Competence, and Autonomous Motivation
-
Doktorgradsavhandling
Staying in or dropping out? A Study of Factors and Critical Incidents of Importance for Health and Social Care Students in Upper Secondary School in Norway
-
Vitenskapelig artikkel
The Herth Hope Index - a psychometric study among cognitively intact nursing home patients
-
Kronikk
Teorifag er ikke problemet
-
Vitenskapelig foredrag
Vocational Students’ Persistence in the Health and Social Care Track: the Importance of Life Goals, Motivation, and the Experience of Meaning
-
Populærvitenskapelig foredrag
Frafall på yrkesfag: Teorifag er ikke problemet
-
Populærvitenskapelig foredrag
Frafall på helse- og sosialfag: Betydningen av livsmål, motivasjon og mening
-
Poster
Health and Social Care Students’ Persistence in Vocational Education
-
Populærvitenskapelig foredrag
Frafall i videregående skole: Betydning av mål og mening
-
Vitenskapelig foredrag
Hvilken betydning har elevers framtidsmål for deres motivasjon og opplevelse av meningsfull opplæring?
-
Rapport
Yrkesfaglæreutdanning(YFL) ved NTNU og HiST studentevaluering
-
Hovedfagsoppgave
Trygdeordningen aktiv sykemelding
-
Vitenskapelig foredrag
The use of active sick leave in Norway: Where the intentions and expectations fulfilled?
-
Rapport
Aktiv sykmelding: Har ordningen fungert etter forutsetningene?