Borgunn Ytterhus
Publikasjoner
-
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
Children as next of kin’s experiences, practices, and voice in everyday life: a systematic review of studies with Norwegian data (2010–2022)
-
Vitenskapelig foredrag
Taus Tids Tale. En studie av helsefremming og tjenesteutforming for unge enslige bosatte flyktninger.2019 – 2023.
-
Faglig foredrag
Barn som pårørende. Hvor står vi og hvor går vi?
-
Vitenskapelig foredrag
ABC for god psykisk helse kan heve befolkningens helsekompetanse.
-
Vitenskapelig foredrag
Barnehagen: En helsefremmende og inkluderende institusjon for alle?
-
Populærvitenskapelig artikkel
Dette er viktig for barns trivsel og helse i barnehagen
-
Vitenskapelig artikkel
From public health to public good: Toward universal wellbeing
-
Vitenskapelig artikkel
Health promotion and Identity Construction in Norwegian Kindergartens - A qualitiative Study in Children with and without Disabilities
-
Vitenskapelig artikkel
Health and meaning through “doings”: A qualitative study with young unaccompanied refugees in Norway
-
Vitenskapelig foredrag
The GPs role in young settled unaccompanied residents need of help and support with health-related issues.
-
Faglig foredrag
The human rights perspective: Focusing at children and youth
-
Doktorgradsavhandling
Mattering in co-creating inclusive communities. A participatory action research study on promoting health and well-being in kindergartens and communities through future-forming practices and policies
-
Vitenskapelig foredrag
Kunnskapsoppdatering om Barn og unges opplevelser av hverdagslivet når de er pårørende til en forelder som er syk eller ruser seg (2010 – 2022)
-
Poster
HEALTHY IDENTITY AND MEANING THROUGH “DOINGS”: A QUALITATIVE STUDY WITH YOUNG UNACCOMPANIED REFUGEES
-
Vitenskapelig artikkel
Nurses’ realisation of an inadequate toolbox for approaching adolescents with a parent suffering from cancer: A constructivist grounded theory study
-
Vitenskapelig artikkel
Kindergartens: inclusive spaces for all children?
-
Vitenskapelig artikkel
Inaccessible Possibilities: Experiences of using ICT to engage with services among young persons with disabilities
-
Vitenskapelig artikkel
‘In the Next Moment I Answer, it is Not Possible.’ Professionals’ Experiences from Transition Planning for Young People
-
Vitenskapelig foredrag
The pandemic as a trigger for decolonizing classroom teaching in qualitative health research?
-
Faglig foredrag
Noviser og eksperter: Felles kunnskapsløft gjennom nasjonalt forskernettverk
-
Vitenskapelig artikkel
Pregnant women’s experiences with a pelvic floor muscle training program in Nepal
-
Vitenskapelig artikkel
Whose voices matter? Use, misuse and non-use of augmentative and alternative communication (AAC) among severely disabled children living in small group homes.
-
Vitenskapelig artikkel
Feeling Valued and Adding Value: A Participatory Action Research Project on Co-creating Practices of Social Inclusion in Kindergartens and Communities
-
Poster
Blikk på barn
-
Vitenskapelig artikkel
«If you give them your little finger, they’ll tear off your entire arm»: losing trust in biobank research
-
Kronikk
Skolestart: Det er vårt felles ansvar at alle barn blir sett
-
Vitenskapelig artikkel
Adult children’s experiences of family occupations following ageing parents’ functional decline
-
Vitenskapelig artikkel
The art of maintaining everyday life: collaboration among older parents, their adult children, and health care professionals in reablement
-
Vitenskapelig foredrag
How to Give "Voice” to Children with a Variety of Abilities in Research-Projects Carried Out in Kindergarten? Methodological, Practical and Ethical Problems and Potentials.
-
Vitenskapelig foredrag
Creative confidence, fluid freedom and fixed stability: children’s constructions of inclusive spaces in kindergartens
-
Kronikk
Gradvis flyttes fokus fra omsorg til læring i barnehagen
-
Faglig foredrag
Hvordan vurdere kvalitet i kvalitativ forskning? Troverdighet og gyldighet.
-
Faglig foredrag
Om helsefremming og tjenesteutforming for unge enslige bosatte flyktninger. Hvor står vi og hvor går vi?
-
Faglig kapittel
Spesialpedagogisk arbeid i barnehagen
-
Vitenskapelig artikkel
Barn med og uten funksjonsnedsettelser og deltagelse i forskergrupper – når og hvordan kan ulike kvalitative forskningsmetoder få alle barn til å delta i forskning?
-
Vitenskapelig artikkel
Inclusion in Physical Education: Teacher Attitudes and Student Experiences. A Systematic Review
-
Vitenskapelig artikkel
Interactional facilitators and barriers in social relationships between students who use AAC and fellow students
-
Vitenskapelig artikkel
Gateways to friendships among students who use AAC in mainstream primary school
-
Kronikk
Uforutsigbar og utrygg barndom kan skape syke voksne
-
Faglig foredrag
Mellom organisert barndom og selvforvaltning: Konstruksjoner av kjønn i barnehager
-
Vitenskapelig foredrag
Hvordan vurdere kvalitet i kvalitative forskningsdesign (studier)?
-
Faglig foredrag
Hverdagslivets segregering i oppveksten: en trussel for individenes helse og samfunnets sosiale orden?
-
Vitenskapelig foredrag
From theory to practice or from practice to theory? The importance of the chosen fulcrum when applying medical and health care.
-
Vitenskapelig foredrag
Lek som forskningsmetodisk verktøy og lek som væren, Faglige, etiske og praktiske dilemmaer i samarbeids-forskning med barn med og uten funksjonsnedsettelser i barnehagen
-
Faglig foredrag
Hva trenger vi forskning om? Barn med funksjonsnedsatte foreldre.
-
Faglig kapittel
Funksjonshemmede barn og fysisk aktivitet i barnehagen – sosial deltakelse og inkludering
-
Vitenskapelig foredrag
Stories from the hidden enablers: Doing occupations with/or on behalf of elderly parents
-
Vitenskapelig foredrag
Ethical dilemmas and ambiguities in theoretical sampling and saturation when doing CGT with vulnerable groups of children.
-
Vitenskapelig artikkel
A "visitor in the class": Marginalization of students using AAC in mainstream education classes
-
Faglig kapittel
Først og fremst barn og unge – også når foreldre er psykisk syke
-
Faglig foredrag
Barndom og funksjonshemming i de Nordiske land
-
Intervju
Juleball: presset er blitt helt ekstremt
-
Vitenskapelig foredrag
Longitudinelle kvalitative analyser: styrker og svakheter
-
Vitenskapelig foredrag
Inclusive and healthy childhood? Self-Management, Space and Place in Norwegian Kindergartens
-
Faglig foredrag
” Utenforskapet endres. Hva gjør vi med det?” Barns samspill med jevnaldrende: inkluderingsideal og hverdagspraksis
-
Vitenskapelig artikkel
Golden Paper, a Chain and a Bag: A Phenomenology of Queer Things in a Special Needs Education Unit
-
Vitenskapelig artikkel
“He is not crying for real”: severe, multiple disabilities and embodied constraint in two special-needs education units
-
Vitenskapelig artikkel
‘So, how does one define a friendship?’: Identifying friendship among students using AAC in inclusive education settings
-
Vitenskapelig foredrag
Metodiske redskap i forskning sammen med barn med og uten funksjonsnedsettelser i barnehagealder
-
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
Friendship between children using augmentative and alternative communication and peers: A systematic literature review
-
Doktorgradsavhandling
Tolkemediert undervisning for tegnspråklige elever i videregående skole. En analyse av undervisningstolkers rollesett.
-
Intervju tidsskrift
Mener barn bør få ta forskningsvalg selv
-
Vitenskapelig artikkel
Disability leisure: in what kind of activities, and when and how do youths with intellectual disabilities participate?
-
Poster
Vulnerable and Unequal Childhood: Health - Education - Society
-
Vitenskapelig foredrag
Children's Construction of Inclusive and Healthy Spaces in Norwegian Day-care-centres: Emancipatory, Participatory or Inclusive Research?
-
Vitenskapelig foredrag
Gjestende elever i egen klasse - Premisser for utvikling av vennskap blant elever uten funksjonell tale
-
Vitenskapelig artikkel
When everyday life becomes a storm on the horizon: families’ experiences of good mental health while hiking in nature
-
Vitenskapelig artikkel
Deaf and hearing high-school students' expectations for the role of educational sign-language interpreter
-
Poster
Familiers erfaring med god psykisk helse på tur i naturen
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Reformer og dagligliv
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Med strikken i kontinuerlig strekk : helseulikheter og hverdagsliv i moder- og faderskap
-
Vitenskapelig artikkel
Taking home-based services into everyday life; older adults' participation with service providers in the context of receiving home-based services
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Does one size fit all? Physical placement, organizational structure, and parental satisfaction in Norwegian day care centres.
-
Vitenskapelig foredrag
‘The elastic in continuous tension’ - Health inequalities and everyday lives in motherhood and fatherhood
-
Faglig foredrag
Researching inclusion in schools
-
Faglig foredrag
Aktivitet og deltakelse – en profesjonell gullgruve eller et luftslott?
-
Vitenskapelig foredrag
Self-Determination of Pupils with Intellectual Disabilities in Norwegian Secondary School
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Utviklingshemming: Hverdagsliv, levekår og politikk
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Perspectives on Childhood and Disability
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Childhood and Disability in the Nordic Countries : Being, Becoming, Belonging
-
Populærvitenskapelig foredrag
Hva slags endringer i befolkningssammensetningen truer vår velferd og hvordan? En sammenlikning mellom Norge og Texas
-
Vitenskapelig foredrag
Growing up with disabilities in Norway - welfare systems, human rights and everyday life
-
Kronikk
Helse og marked
-
Vitenskapelig artikkel
Self-determination of pupils with intellectual disabilities in Norwegian secondary school
-
Vitenskapelig artikkel
‘Talking bodies’: Power and counter-power between children and adults in day care
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
„Dabeisein ist nicht alles“ – Inklusion und Zusammenleben im Kindergarten. 3. Auflage
-
Faglig foredrag
Social inclusion in kindergartens and schools:Human rights, social structures or social interaction?
-
Kronikk
Barna er arvesølvet
-
Vitenskapelig artikkel
Development and change in disabled children's social participation assessed by parents in Norwegian daycare centres: 1999 - 2009
-
Vitenskapelig artikkel
Everyday Segregation Amongst Disabled Children and Their Peers: A Qualitative Longitudinal Study in Norway
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Hva er et "pårørende barn"? Barn mellom risiko, nytte og en åpen framtid?
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Barn som pårørende
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Barna i sentrum - hva vil vi løfte frem?
-
Kronikk
Barn som pårørende. Helsepersonell skal sikre barns rett til trygg omsorg når foreldre er syke
-
Vitenskapelig artikkel
Participation in Older Home Care Recipients: A Value-Based Process
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Dabeisein ist nicht alles - Inklusion und Zusammenleben im Kindergarten
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Barn med funksjonsnedsettelser i en "barnehage for alle"
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
"Das Kinderkollektiv"-Eine Analyse der sozialen Position und Teilnahme von behonderten Kindern in der Gleichaltigengruppe
-
Vitenskapelig foredrag
"Through-line-stories" in longitudinal fieldwork: New perspektives on exclusion, inclusion and disabilites?
-
Vitenskapelig foredrag
Barn som pårørende? Noen sosiologiske perspektiver/innfallsvinkler
-
Forord
Vorwort
-
Populærvitenskapelig foredrag
Psykisk helsearbeid - fra et samfunnsvitenskapelig perspektiv
-
Vitenskapelig foredrag
Barn med funksjonsnedsettelser i en "barnehage for alle"
-
Vitenskapelig foredrag
Sosialt samvær mellom barn og unge: Inklusjon og eksklusjonsmekanismer i oppvekst og foreldreskap
-
Rapport
Barnehagen: en integrerende samfunnsinstitusjon?
-
Vitenskapelig foredrag
Longitudinal ethnography in childhood: one way to examine everyday life segregation in day-care-centers and schools
-
Vitenskapelig foredrag
Physical activities and sport - inclusion and exclusion of disabled children and youth
-
Vitenskapelig foredrag
Å vokse opp med funksjonsnedsettelser
-
Vitenskapelig foredrag
Barn som pårørende? Noen sosiologiske perspektiver og innfallsvinkler
-
Intervju
Helseforskermiljø samlet på Dragvoll
-
Vitenskapelig foredrag
Bevegelseshemmete jenters deltakelse i idrett: et speilbilde av kroppslige normalitetsgrenser og funksjonshemmingspolitikkens normative konvergering i vårt samfunn?
-
Vitenskapelig artikkel
The use and non-use of assistive technologies from the world of information and communication technology by visually impaired young people: a walk on the tightrope of peer inclusion
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Funksjonshemmede barn og fysisk aktivitet i barnehagen
-
Vitenskapelig artikkel
How Children with Parents Suffering from Mental Health Distress Search for ‘Normality’ and Avoid Stigma
-
Populærvitenskapelig artikkel
Barnehagen og inkludering i praksis
-
Vitenskapelig foredrag
Day-care centres as integrating social institutions for disabled children in Norway
-
Vitenskapelig foredrag
When inclusive structures become social barriers: Disabled children’s participation in childhood
-
Vitenskapelig foredrag
Nordic Disability Research - Empirisistic, Theoretical or Emancipatory? - a review of Nordic disability research published in SJDR and D & S the last five years
-
Vitenskapelig foredrag
Norwegian day-care centres for all children? Background and perspectives from an explorative survey of the social and organisational situation for disabled children
-
Vitenskapelig artikkel
HOW CHILDREN WITH PARENTS SUFFERING FROM MENTAL HEALTH DISTRESS SEARCH FOR 'NORMALITY' AND AVOID STIGMA To be or not to be ... is not the question
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Sosialt samvær og deltakelse med jevnaldrende i oppveksten
-
Leder
Editorial
-
Vitenskapelig artikkel
The "Double Life" of Bulimia: Patients' Experiences in Daily Life Interactions
-
Vitenskapelig artikkel
Managing turning points and transitions in childhood and parenthood - insights from families with disabled children in Norway
-
Vitenskapelig artikkel
The “Double Life” of Bulimia: Patients' Experiences in Daily Life Interactions
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
"Dabeisein ist nicht alles" Inklusion und Zusammenleben im Kindergarten
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
"Dabeisein ist nicht alles" Inklusion und Zusammenleben im Kindergarten
-
Vitenskapelig foredrag
Fra situasjonell til relasjonell samværsdynamikk: hvordan hverdagslivets segregering endres i oppveksten?
-
Vitenskapelig foredrag
Turningpoints and transitions in childhood and parenthood - insights from Norway
-
Vitenskapelig foredrag
From situational dynamics to relational dynamics: how does social inclusion and exclusion among peers with and without disabilities change during childhood?
-
Vitenskapelig foredrag
"Dabeisein ist nicht alles"
-
Rapport
Barn i lek og alvor. Evaluering av kommunalt aktivitetsgruppetilbud til barn av psykisk syke foreldre
-
Populærvitenskapelig foredrag
What reserach do Nordic disability researchers make, and is our research 'user-friendly'?
-
Populærvitenskapelig foredrag
What is Nordic network of Disability research - relevance for Germany?
-
Populærvitenskapelig foredrag
Kvalitet og innhold i norske barnehager: barnehagen som inkluderende institusjon?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
"Das Kinderkollektiv" - Eine Analyse der sozialen Position und Teilnahme von behinderten Kindern in der Gleichaltrigengruppe
-
Dokumentar
Pulsen på forskningsproduksjonen: hvor står vi og hvor går vi?
-
Vitenskapelig foredrag
From social gathering to self management: disabled children’s conditions and practices in peer relations
-
Vitenskapelig foredrag
Disability research in the Nordic countries: state of the art and where to move?
-
Vitenskapelig foredrag
Nordic Disability Research – today’s and tomorrows’ challenges
-
Vitenskapelig foredrag
Hvordan utvikles og endres samværsmekanismer mellom barn med og uten funksjonsnedsettelser i barnehage og skole?
-
Intervju
Hyller flerfagligheten
-
Populærvitenskapelig foredrag
Det aldrende Europa - en trussel for velferden?
-
Sammendrag/abstract
The turning-point from little to big children
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Kort om datagrunnlaget
-
Sammendrag/abstract
Determinants of segregation in an inclusive educational system
-
Anmeldelse
Book review of T.L.Handegårds doctoral thesis: Force, Power and Ambivalence - a Study of the Consequences of Regulations in Daily Care for Intellectually Disabled People
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Funksjonshemmete barn i skole og familie - inkluderingsideal og hverdagspraksis
-
Intervju
Ensom på skolen
-
Vitenskapelig foredrag
Transitions and crossroads in the life-course of disabled children and their parents
-
Vitenskapelig foredrag
If the answer to disability is found in “the social model” – what is then the question?
-
Vitenskapelig foredrag
Everyday Life Segregation in Childhood
-
Vitenskapelig foredrag
"En skole for alle?"
-
Vitenskapelig foredrag
"En skole for alle?"
-
Vitenskapelig foredrag
Barnehagen som inkluderende hverdagslivsarena
-
Vitenskapelig foredrag
Fra "småunge" til "storunge" - en utfordrende livsløpsovergang i jevnaldrende- og foreldreskap
-
Vitenskapelig foredrag
An extension of the theory of stigma: - Theoretical contributions from empirical studies of children’s everyday life
-
Vitenskapelig foredrag
Children and Welfare in Norway: the case of disabled children
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Vendepunkt - fra "småunge" til "storunge"
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Hva og hvem bestemmer? - Om organiseringen av opplæringen til barn med lærehemminger i "en skole for alle"
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Jevnaldrendemiljøet
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Har vi en inkluderende skole?
-
Short communication
Best sammen med likesinnede?
-
Intervju
Bygda best for barn med lærevansker - små kommuner er klart best for skolebarn med store oppfølgingsbehov
-
Intervju
En skole for nesten alle?
-
Intervju
Opplæringstilbudet til elever med utviklingshemming
-
Vitenskapelig foredrag
Fear of biobanking
-
Vitenskapelig foredrag
Lay people's reasons for withdrawal from bio-bank research
-
Vitenskapelig foredrag
Peer power and inclusion in Norwegian Nursery Schools
-
Rapport
En skole for alle? En studie av organiseringen av opplæringa til barn med generelle lærevansker eller utviklingshemming i norsk grunnskole
-
Vitenskapelig foredrag
Social exclusion in face-to-face-encounters: collective moral, social and collective responsibilities?
-
Vitenskapelig foredrag
Hverdagslivsstrategier til barn og unge som har en mor med psykiske vansker
-
Vitenskapelig foredrag
Ualminnelig alminnelighet - barn av psykisk syke, hverdagsliv og mestring
-
Populærvitenskapelig foredrag
Forskning om funksjonshemming og funksjonshemmende barrierer
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Social exclusion and human diversity in face-to-face encounters
-
Vitenskapelig artikkel
Not worth the paper it's written on? Informed consent and biobank research in a Norwegian context
-
Sammendrag/abstract
The Norwegian compulsory schools: Socially inclusive institutions for children with intellectual disabilities (ID)?
-
Sammendrag/abstract
Norwegian compulsory schools: Socially inclusive institutions for children with intellectual disabilities
-
Rapport
Ualminnelig alminnelighet - barn og unges hverdagsliv når mor har psykiske vansker
-
Rapport
Utenforskapet og innenforskapet - sosiale møter mellom barn
-
Intervju
Fotball viktigere enn fagfolk - når mor blir "rar" er det viktig å kunen sparke fotball med kamerater eller gå på ballett med bestevenninnen
-
Intervju
Psykisk sykdom og familie - fritiden er svært viktig for barn av psykisk syke
-
Vitenskapelig foredrag
Consentenced to contribute to the common good?
-
Vitenskapelig foredrag
Det inkluderende barnet - finnes det?
-
Vitenskapelig foredrag
Skolen som "portvakt" for sosialt liv for barn og unge med generelle lærevansker/utviklingshemming?
-
Vitenskapelig foredrag
The Norwegian Compulsory Schools - Socially Inclusive Institutions for Children with Intellectual Disabilities?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Sosialt samvær i barnehager og skoler
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Everyday life and gender in Norwegian nursery and primary Schools
-
Populærvitenskapelig artikkel
Barns hverdagsliv når mor har psykiske vansker
-
Intervju
Stikkord: Inkludering
-
Vitenskapelig foredrag
To be or not to be marginalized - a question of different representations of disability?
-
Vitenskapelig foredrag
Barns gode hjelpere - venner, familie eller profesjonelle?
-
Vitenskapelig foredrag
Barns hverdagsliv når mor er psyksik syk og når mor er frisk
-
Vitenskapelig foredrag
Inclusive institutions - threatening or supportive social systems for children?
-
Vitenskapelig foredrag
Inclusive Childhood in Norwegian Welfare Institutions - Myth or Reality from Children's point of view?
-
Vitenskapelig foredrag
Sosialt samvær mellom barn - inklusjon og eksklusjon i barnehagen
-
Vitenskapelig foredrag
Å frembrige kunnskap om barn fra barn
-
Kronikk
Bokanmeldelse: Skilsmissens mange ansikter - om barns og foreldres erfaringer med skilsmisse, av Moksens, K./ Kvaran, I./ Kaul, H./ Levin, I. (red), Kristiansand: Høyskoleforelaget
-
Intervju
De minste vil - og får det ofte til, Intervju av Unn Christensen
-
Poster
Detection of Chromosome Aberrations in Archival, Formalin-Fixed, Autopsy Material by Fluorescence In Situ Hybridization
-
Poster
The Norwegian elementary school - for everybody or for nobody? (Organisational integration in the Norwegian elementary school system?)
-
Vitenskapelig foredrag
Barn av psykisk syke - hverdagsliv og mestring
-
Vitenskapelig foredrag
Everyday life in Norwegian elementary school for pupils with intellectual disabilities - special or inclusive?
-
Vitenskapelig foredrag
De "greie" og de "rare" - prosesser i barns fellesskap
-
Vitenskapelig foredrag
Sosiale samværsmekanismer mellom barn i barnehagen og skolen
-
Vitenskapelig foredrag
Barnehagen som hverdagslivsarena - fra barns perspektiv
-
Vitenskapelig monografi
Sosial samvær mellom barn - inklusjon og eksklusjon i barnehagen
-
Vitenskapelig artikkel
Hvordan går det med Mead, Blumer, Goffman og barna? - En diskusjon om symbolsk interaksjonisme som utgangspunkt for forskning og forståelse for barn
-
Vitenskapelig foredrag
One school for all? - ideals and reality in the education of pupils with intellectual disabilities in Norwegian elementary schools
-
Vitenskapelig foredrag
Vennskap mellom barn - sosial inklusjon i barnehagen
-
Vitenskapelig foredrag
Barn av psykisk syke
-
Vitenskapelig foredrag
Å forske med barn - med vekt på samtalen som forskningsredskap
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Visuelt synlig "annerledeshet", stigmatiserende eller solidaritetsfremkallende?
-
Populærvitenskapelig foredrag
Kropp til lyst eller last? - inklusjon og eksklusjon mellom barn
-
Populærvitenskapelig foredrag
Årsaker til integreringsproblemer blant minoriteter
-
Populærvitenskapelig foredrag
Everyday life segregation in integrating institutions - primary school
-
Populærvitenskapelig artikkel
De "greie" og de "rare" - jakten på barns "virkelighet", en jakt på sosialt integrerte barneahger?
-
Doktorgradsavhandling
"De minste vil, og får det kanskje til..." En studie av hverdagslivets segregering i integrerende institusjoner - Barnehager
-
Vitenskapelig foredrag
Social marginalization of children with intellectual disability in Norwegian nursery schools
-
Vitenskapelig foredrag
Voksenpsykiatriens barn?
-
Populærvitenskapelig foredrag
Ulike perspektiver på barn/barndom - konsekvenser for handling?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Hva gjøres for barna? En kartlegging av rutiner og tilbud til barn av psykisk syke foredre i kommunene i Midt-Norge
-
Vitenskapelig artikkel
Physical integration and social marginalization in Norwegian nursery schools: attitudes, rank-ordering or situation dynamics
-
Vitenskapelig artikkel
Physical integration and social marginalization in Norwegian nursery schools: Attitudes, rank-ordering or situation dynamics?
-
Vitenskapelig artikkel
Har kommunene et hjelpetilbud til barn av alvorlig psykisk syke foreldre?
-
Populærvitenskapelig artikkel
Synlig "annerledeshet" - stigmatiserende eller solidaritetsframkallende?
-
Vitenskapelig foredrag
A gendered presentation of self in a gendered world - one component in understanding social inclusion and exclusion between pre-schollers with and without disabilities
-
Vitenskapelig foredrag
Physical integration and social marginalization in Norwegian nursery schools: Attitudes, rank-ordering or situation dynamics?
-
Populærvitenskapelig foredrag
Construction and Understanding of the "Prohibitory Rules" and "Regulatory Rules" of Children; - One Key to Social Inclusion among Peers?
-
Kronikk
Bokanmeldelse:Album, Dag(1996): Nære fremmede - pasientkulturen i sykehus, TANO, Norge
-
Populærvitenskapelig foredrag
Are we investigating childhood or disability? : theoretical considerations of research approaches to interaction among pre-school-age children with and without intellectual disabilities