Ingunn Dahler Hybertsen
Ingunn Dahler Hybertsen
Ingunn Dahler Hybertsen innehar en 20 % stilling hos NTNU Samfunnsforskning.
Publikasjoner
-
RapportMangfold og inkludering
Videregående elevers erfaringer med koronapandemien og konsekvenser for skolehverdagen 2021 : Elevundersøkelsens dypdykk i elevenes læringsmiljø på utvalgte utdanningsprogram
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
What do they TEL(L)? A systematic analysis of master programs in technology-enhanced learning
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Forståelser av de sårbare elevene under koronapandemien: Fra inkluderende praksis i klasserom til mulighetsrom?
-
LærebokMangfold og inkludering
Grunnbok i pedagogisk psykologi
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av KS`Led skole : Skolelederutvikling mellom rammeverk og skreddersøm
-
RapportMangfold og inkludering
Utradisjonelle utdanningsvalg blant elever og lærlinger : Hvordan opplever gutter og jenter som har gjort et utradisjonelt utdanningsvalg sin situasjon i skole og lærebedrift?
-
Faglig kapittelMangfold og inkludering
Situert læring i sosiale fellesskap
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Internasjonalisering av høyere utdanning – hvordan imøtekommer den politiske agendaen den pedagogiske dimensjonen?
-
RapportMangfold og inkludering
Koronapandemien i grunnskolen - håndtering og konsekvenser
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Learning from contrasts: first-year students writing themselves into academic literacy
-
RapportMangfold og inkludering
Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen 2015-2019
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Extending learning spaces in large courses by integrating digital tools, teaching approaches, and pedagogical strategies
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Exploring students’ perception of relevance in writing activities
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Å lære om å skrive i ulike disiplinære kontekster ved NTNU
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
The life of accidents at sea; organizing resilience through leadership learning practices
-
Faglig kapittelMangfold og inkludering
Lederutvikling - perspektiver og praksiser
-
Digitale læremidlerMangfold og inkludering
Hybertsen, I og Samuelsen A.S.(2016)"Overføring av læring fra lederutvikling" - intervju i nettbasert læringsressurs for PPT Modul 4(2016)https://www.sevuppt.no/Tromsø 2016 NTNU
-
RapportMangfold og inkludering
Endringskapasitet og lederskap Luftkrigsskolens lederskapsseminar 2013
-
Digitale læremidlerMangfold og inkludering
Overføring av læring fra lederutvikling - introduksjon Modul 4: Ledelse og lederutvikling, i Samuelsen A.S., Lund Ø., Pettersen J.P. og Ovesen E. (2016) SEVU-PPT nett.
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Reflexivity and leadersip learning
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Reflexivity - Realizing Y-our Impact
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Vurdering av Luftkrigsskolens yrkesrelevans. Foreløpige funn og kommende kunnskapsbehov.
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Identity Challenges in Field Research: Three stories
-
RapportMangfold og inkludering
Vurdering av Luftkrigsskolens yrkesrelevans (VALKYR)
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Vurdering av LKSKs yrkesrelevans. Utvalgte funn i lys av pågående debatter i forsvarssektoren.
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Utfordringer med å bruke arbeidsgiveres relevansvurderinger som styringsinstrument i høyere utdanning
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Krigsskolens relevans? Utfordringer ved å måle "riktig" kvalitet av lederutdanningen
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Training reflective processes in military aircrews through holistic debriefing: the importance of facilitator skills and development of trust
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Vurdering av Luftkrigsskolens yrkesrelevans - skolens kvalitetsikringssystem i lys av pågående debatter
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Vær irrasjonell! 5 teknikker for uforutsette beslutningsøyeblikk
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
The Relevance Study (RS) as Strategic Research Tool. Linking Quality Assurance to Quality Improvement Processes at the Royal Norwegian Air Force Academy
-
RapportMangfold og inkludering
Lederutviklingsprogram for utdanningsledelse : Programtilbyders intensjoner og deltakernes opplevelse av relevans
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
How do we ensure vocational relevance of higher education? Lessons from the curriculum relevance study (RS) at the Royal Norwegian Air Force
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Leadership and Decisions
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Tett på lederutvikling
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
From Cockfights to Insights: tensions of reflexivity in organizational ethnography.
-
Faglig kapittelMangfold og inkludering
Lederutvikling - perspektiver, praksiser og paradokser.
-
RapportMangfold og inkludering
Ledet til endring: Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole; endringer på skolene, måloppnåelse og anbefalinger. Sluttrapport fra Evalueringen av den nasjonale rektorutdanningen
-
RapportMangfold og inkludering
Led to change: The National Leadership Education for School Principals in lower and upper secondary schools in Norway; change in the schools, goal achievement and recommendations. Final report from the Evaluation of the National Leadership Education for School Principals
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Measuring change from School Leadership Education and Development: exploring the relationship of organizational learning and individual self-efficacy
-
RapportMangfold og inkludering
Ledet til læring: Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole; deltakernes vurdering av egen utvikling. Delrapport 3 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Managerial Learning as Co-Reflective practice
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Organizing Reflections in Military Aircrews through Holistic Debreif – a question of trust?
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kan skoleledelse læres? Om å skape identiteter, språk og mening
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Ledet til læring, presentasjon av delrapport 3 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Ledet til læring, presentasjon av delrapport 3 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Ledet til læring, presentasjon av delrapport 3 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Investments in Principal Training Lead to Good Results in Norway
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Trender og tendenser i lederutvikling
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
"Å slukke lyset", introduksjon endringskapasitet
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Praksisfellesskap
-
IntervjuMangfold og inkludering
HR-verktøy
-
ForordMangfold og inkludering
Forord
-
LærebokMangfold og inkludering
Læring • utvikling • læringsmiljø — En innføring i pedagogisk psykologi
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Innledning
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Context Matters more than Content: a comparative study of six school leadership programs of the national initiative in Norway
-
RapportMangfold og inkludering
Led to learning: The National Leadership Education for School Principals in primary, lower and upper secondary schools in Norway; participants' assessments of own development. Report 3 from the Evaluation of the National Leadership Education for School Principals
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Ledelse av utvikling, eller utvikling av ledelse
-
Faglig foredragMangfold og inkludering
Ledet til lederutvikling, presentasjon av delrapport 2 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen.
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Holistic Debrief in Military Aicrews as Communities of Reflective Practitioners
-
RapportMangfold og inkludering
Led to leadership development: The National Leadership Education for School Principals in lower and upper secondary schools in Norway; differences and similarities between the six program provisions Report 2 from the Evaluation of the National Leadership Education for School Principals
-
RapportMangfold og inkludering
Ledet til lederutvikling. Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole; forskjeller og likheter mellom de seks programtilbyderne
-
RapportMangfold og inkludering
Spørsmål om tid - En studie av arbeidsbetingelser og tidsbruk for ledere av skoler og sykehjem
-
RapportMangfold og inkludering
Led to leadership: The National Leadership Education for School Principals in lower and upper secondary schools in Norway; in an international perspective Report 1 from Evaluation of the National Leadership Education for School Principals
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Using collaborative action learning projects to increase the impact of management development
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
Evaluating Executive Leadership Programs: A Theory of Change Approach
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
The Mobility of Ideas and Immobility of Practice through Management Development Programs
-
RapportMangfold og inkludering
Ledet til ledelse: Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole i et internasjonalt perspektiv. Delrapport 1 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Ledet til ledelse: delrapport 1 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanning
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Evaluering av Nasjonalt Rektorprogram
-
IntervjuMangfold og inkludering
Savner presentasjonsmålinger
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Utvikling av ledelse eller ledelse av utvikling?
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Regulating and producing identity through managerial discourse in Management Development Programs
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kompetanseutvikling - effekter, evaluering og endring
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kompetanse, lederskap, endring og medarbeiderskap
-
Vitenskapelig artikkelMangfold og inkludering
"Ikke-teknologiske" emners "ikke-relevans" en undersøkelse av nye sivilingeniørstudenters opplevelse av teamarbeid
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Fra lederutvikling til medarbeiderskaping
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Evaluering av Nasjonalt Rektorprogram
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Hvorfor (mye) lederutvikling har lite effekt
-
IntervjuMangfold og inkludering
Lederkurs ikke til nytte
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Evaluation of the National Principal Program
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Lederutvikling - effekter, endring og evaluering
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Evaluering av Nasjonalt Rektorprogram
-
IntervjuMangfold og inkludering
Lederkurs til liten nytte for bedriftene
-
IntervjuMangfold og inkludering
Lederkurs til liten nytte for bedriftene
-
IntervjuMangfold og inkludering
Stammespråk blant ledere
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Perspektiver på evaluering
-
DoktorgradsavhandlingMangfold og inkludering
Managerial Learning as Co-Reflective Practice: Management Development Programs - don't use it if you don't mean it
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
The Mobility of Ideas and Immobility of Practice through Management Development Programs
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Management Development Programs: Constructing Distance to Practice through generating Managementifacts
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
The Social Life of Performing
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Sykehuslegen som primadonna eller produksjonsarbeider
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
'Mythbusting' managerial learning in management development programs from the perspective of identity regulation
-
AnmeldelseMangfold og inkludering
The Leaderful Fieldbook: Strategies and Activities for Developing Leadership in Everyone
-
RapportMangfold og inkludering
Kunnskapsløftet på reise I : første delrapport for prosjektet Kunnskapsløftet - et løft også for fag- og yrkesopplæringen?
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Endringsledelse
-
Populærvitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Aksjonsforskning - Hvordan avklare kompetansebehov i klinikken?
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Leadership development as co-reflective practice
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kunnskapsløftet - også et løft for fag- og yrkesopplæringen?
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Fra praksis til læring
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Kunnskapsløftet-også et løft for fag- og yrkesopplæringen?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Forskning på effekter av deltakelse i lederutviklingsprogram og perspektiver på læring
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Coupling and Committing Learning Initiatives to local Community of Practice
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Reflective leadership and Change Management: A discussion on knowing and learning in a leadership program
-
PosterMangfold og inkludering
Corporate Learning Network - as structure, boundary crossing activity, and culture
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Læring i nettverk - eksempler fra Nordvest Forum
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
�Management of Change� - an organizational learning process or just another fancy concept?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/KonferanseartikkelMangfold og inkludering
Læring - på kryss og tvers - En beskrivelse av Nordvest Forum som et læringsnettverk
-
Vitenskapelig foredragMangfold og inkludering
Working in the Zone of Proximal Development